Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Presskonferens om iPhone 4 på fredag (2010-07-16)

Tråden skapades och har fått 157 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

Vi har lyssnat... I alla fall några av oss:)

Mycket intressant statistik om samtalen till Apple Care och return rate.

Men statistik är ju förbannad lögn också...Jag undrar om verkligen alla som upplevt problemen verkligen orkat lägga ner tid på att ringa och klaga vid AppleCare? Man kan vrida och vända på statistik...

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Men statistik är ju förbannad lögn också...Jag undrar om verkligen alla som upplevt problemen verkligen orkat lägga ner tid på att ringa och klaga vid AppleCare? Man kan vrida och vända på statistik...

Självklart inte alla. Men det är ju den enda statistik som finns egentligen.

Ursprungligen av Capeman:

Självklart inte alla. Men det är ju den enda statistik som finns egentligen.

Japps, och garanterat den enda vi kommer få se Eftersom den talar om hur bra Apple och iPhone egentligen är Men jag gnäller inte, jag vill bara ha "telefon-satan" till sverige nu

Men det var nice med gratis case/bumper, kommer detta gälla i sverige också måntro?

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Men statistik är ju förbannad lögn också...Jag undrar om verkligen alla som upplevt problemen verkligen orkat lägga ner tid på att ringa och klaga vid AppleCare? Man kan vrida och vända på statistik...

Det har varit lite "tjafs" om sådant i forumet;)

Men till sist så är det antal sålda enheter och antal returnerade som säger något av värde.

Och nu är det "riskfritt". Köp, prova, returnera...

Kontentan hittills tycker jag: Fler hade skal till sin 3GS när vi bytte från 3G, designen var ju samma. Nu har inte alla skal, därför märker vi problemet mycket mer.

Är det rimligt att anse att det är vad han hittills kommit fram till?

Klarlack förhindrar direktkontakt med metallytan. Det är en jämra skillnad mellan direktkontakt, och kontakt via 10-20 pF. Visst, redan 10 pF är illa nog, och det kommer nog att krävas en styrd omtriming av antennkretsarna under drift, för att parera förändringarna som uppstår med varierande handgrepp..

Och precis när jag skrev mitt inlägg så kom "bomben" med gratis bumper/case

30 Juli kommer iPhone 4 till Sverige iaf.

Yeah!!

Och den vita också

Hoppas de kan komma till sverige samtidigt då...

Känns som bra hanterat. Hårda data som visar på en annan historia och sedan ett erbjudande som är svårt att hitta något fel i.

> – När man täcker för antennen med fingret behöver sändarkretsen mer ström för att bibehålla mottagningen.

Suck...
Vad kan man tänka sig för Smiley för att symbolisera "skaka på huvudet"...

≈:-)

Det där blev mer likt "kokt ägghjärna"....

Känns som om det här är vad Apple kunde göra. Sen att det är en massa PR-snack inbakat är ju en sak.

De känns "ärliga" och "mänskliga". Jag gillade "Now, we're not perfect. We made it very visible. What we did was, "X marks the spot," put a beautiful line in the stainless steel that says, here's where you touch it, everybody! "

  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-07-16 20:10
Ursprungligen av BlackSmp:

De känns "ärliga" och "mänskliga". Jag gillade "Now, we're not perfect. We made it very visible. What we did was, "X marks the spot," put a beautiful line in the stainless steel that says, here's where you touch it, everybody! "

Håller med Steve är en jäkel på att prata. Jag gillade även detta:

"We take this really personally. Maybe we should have a wall of PR people keeping us away from this stuff, but we don't, we take it really personally."

Känns väldigt Apple faktiskt.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-16 19:49

Bob Mansfield såg ju inte så nöjd ut eh hehe

var kan man se presskonferensen i videoformat nu men helst senare ikväll?
Kommer de ligga på youtube? Att LÄSA en presskonferens är värdelöst.

Jag vill se, höra, och känna av Steves magi och inte läsa om skiten i någon skit tidning som tidigare skrivit ner äpplet från trädet.

Kan någon svara??

Ursprungligen av julian-c:

var kan man se presskonferensen i videoformat nu men helst senare ikväll?
Kommer de ligga på youtube? Att LÄSA en presskonferens är värdelöst.

Jag vill se, höra, och känna av Steves magi och inte läsa om skiten i någon skit tidning som tidigare skrivit ner äpplet från trädet.

Kan någon svara??

Nej, för ingen vet. Apple kanske lägger ut det på sin hemsida inatt, som de brukar göra med sina "events".

Ursprungligen av Capeman:

Nej, för ingen vet. Apple kanske lägger ut det på sin hemsida inatt, som de brukar göra med sina "events".

Ok tack

Jag vill köpa - och behålla...Tvivlar på att problemet är så stort som påstås... Bara den vita kommer till tele2 snart så

Det roliga är ju att idiotjournalisterna fortfarande sitter och frågar Jobs om en hårdvarufix, hur tröga kan man vara?

Eller roligt är det ju inte, tragiskt.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-16 20:07

Tycker Apple hanterade det rätt bra ändå. Vilket annat bolag hade gjort en liknande grej? Jag tror också Apple känner att detta inte är ett problem mer än vad som funnits tidigare. Det hänger mycket på operatörerna som Apple inte kan kontrollera över när det gäller tappade samtal.

Och vilken pik de fick in:)

Mansfield: For the record, we told them we were coming. Jobs: And we didn't bash down any doors.

So again, that's who we are. And we try to find out the truth of the matter. And then we do whatever it takes to take care of our customers.

Q: Did you consider a recall? A: When you love your customers as much as we do, nothing's off the table. But the way we work is to be data driven. We want to go find out what the problems are. We've sent people all over this country to visit customers. I get e-mails, "My phone isn't working right, I don't have reception," I dispatch them to my engineers, they've sent teams all over the country, visiting these people in their homes. These people literally get a knock at their door from Apple engineers with a bunch of equipment and want to plug it in and test reception. We're really serious about this.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-07-16 20:18

Haha xD

"Jobs: When AT&T wants to add a cell tower in Texas, they say it takes about 3 weeks. When they want to add a cell tower in SF, the average time to get approval is 3 years. Not all of us want cell towers in our backyard, but we all want good reception. They've tried to make them look like banana trees, but still, it's a problem."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-16 20:18

Senaste nytt, om man håller handen framför skärmen försvinner texten.

Ursprungligen av Fred!:

Senaste nytt, om man håller handen framför skärmen försvinner texten.

Du borde göra en YouTubevideo av det där... Den skulle bli populär!

Ursprungligen av Fred!:

Senaste nytt, om man håller handen framför skärmen försvinner texten.

asg!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-16 20:30

Inte vet jag - är det inte alltid så här? En förhållandevis liten skara användare känner sig förorättade och rent av kränkta på grund av att deras förväntningar på inköpt produkts lyckobringande egenskaper inte lever upp till deras okristliga perfektionism. Allt vad rim, reson och honest to god statistik heter förblir endast en källa till irritation och personlig ohälsa, à la In Politics, Sometimes The Facts Don't Matter.

Det här var alltså inget mer än en storm i ett vattenglas, uppiskad av teknikbloggarnas osvikliga törst på besöksstatistisk och reklamintäkter.

Ok, nu satte de igång ett nytt rykte baserat på denna konferans... Eller rättare sagt - drar igång ett gammalt.

Jag misstänkte det när jag såg kommentaren men att det skulle gå så här snabbt...

Apple has 'Verizon cell sites on campus,' Heavily testing Verizon iPhone? | 9 to 5 Mac

Bevaka tråden