Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Presskonferens om iPhone 4 på fredag (2010-07-16)

Tråden skapades och har fått 157 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-16 14:09

Kanske väljer Apple att bekräfta de nya ryktena om en ny iPad i mindre format och en ny iPod Touch med kamera?

New iPod Touch With Camera Latest of Apple Leaks

Ursprungligen av iPilot:

Kanske väljer Apple att bekräfta de nya ryktena om en ny iPad i mindre format och en ny iPod Touch med kamera?

New iPod Touch With Camera Latest of Apple Leaks

Tror jag inte. Presskonferensen ska ju handla om iPhone 4.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-16 14:14
Ursprungligen av Capeman:

Tror jag inte. Presskonferensen ska ju handla om iPhone 4.

Jo visst, det inser jag med. Men som ett sätt att försöka runda av kanterna på den så hårda kritik som Apple fått på sistone så kanske de väljer att presentera något nytt med under konferensen. Det ger folk något annat att sätta fokus på än om man endast tar upp problemet med mottagningen på iPhone 4.

Jag tror de kommer säga att Johnny P i Sverige får en Iphone 4 skickad till sig så att han för en gångs skull kan dementera påståendet att det finns ett antennproblem.

När kommer konferensen hållas i dag egentligen? Är ju först då det är intressant att läsa tråden

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-16 15:03
Ursprungligen av simonh:

När kommer konferensen hållas i dag egentligen? Är ju först då det är intressant att läsa tråden

19:00 svensk tid.

Tackar! Dyker in och ser vad som det faktiskt diskuterades om då istället.

Säkert har någon redan lagt upp en länk till presskonferensen - om inte så är här EN av kanske flera tänkbara:

live.appleinsider.com/

AppleInsider will be on hand to offer a live updates from Apple's iPhone 4 Press Conference in Cupertino today. Bookmark this page now and return in minutes leading up to the 10:00 am PT (1:00 pm ET) start.

Här är Macworlds bevakning (amerikanska givetvis):

Macworld | Live Update: iPhone 4 Press Conference

Finns det någon Twitterbevakning?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-07-16 18:16
Ursprungligen av BlackSmp:

Finns det någon Twitterbevakning?

MacRumorsLive

Tack.

Men nu vet jag vad de kommer att säga...

Missnöjda Iphone-kunder får pengarna tillbaka - IT & prylar - Tester Tips Mobiltelefoner Datorer | Expressen

Expressens teknikexpert Fredrik Granlund tror inte på det. Han har två hypoteser om var det riktiga felet ligger.
– När man täcker för antennen med fingret behöver sändarkretsen mer ström för att bibehålla mottagningen

Twit.tv var bjudna men fick tydligen återbud men jag tror ändå att detta blir bästa stället

live.twit.tv/

Ursprungligen av Olle@mac:

Twit.tv var bjudna men fick tydligen återbud men jag tror ändå att detta blir bästa stället

live.twit.tv/

Tack för tipset. Gillar snubben i skägg, Leo är mest störig, men jag har det på i bakgrunden medan jag följer Engadgets liveblogg.

Haha, Apple har lite självdistans i alla fall, som spelar The iPhone Antenna Song i Town Hall!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-16 19:09
Ursprungligen av Capeman:

Haha, Apple har lite självdistans i alla fall, som spelar The iPhone Antenna Song i Town Hall!

Asså händer detta på rikigt eller

Ursprungligen av Jetwash:

Asså händer detta på rikigt eller

Haha ja faktiskt.

EDIT: Blev tvungen att stänga av twit.tv. Leo var sjukt irriterande att lyssna på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-16 19:23

YouTube - Song A Day #561: The iPhone Antenna Song

Sångens refräng och presskonferensens take home message:

If you don´t want an iPhone4 - don´t but it.
If you bought one and you don´t like it - bring it back.

Precis som pressreleasen tidigare - erkänner lite fel, i övrigt ett kaxigt långfinger.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-16 19:19

Om de inte visar upp en lösning idag så vet jag inte längre vad jag ska tro, detta är bara PR BS.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-07-16 19:20

hehe:
"Jason Snell: 0.55% of all iPhone customers have called AppleCare with an antenna issue."

Om siffrorna från Apple stämmer med 1.7% returnerade telefoner så är detta problem verkligen förstorat av media något otroligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-16 19:33

till Sverige 30 juli!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-07-16 19:27

Han erkänner ju i alla fall att 4:an tappar fler samtal än 3GS:n. Så nåt galet är det ju. Men det känns inte riktigt som en deal breaker.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-16 19:32
Ursprungligen av andas:

Han erkänner ju i alla fall att 4:an tappar fler samtal än 3GS:n. Så nåt galet är det ju. Men det känns inte riktigt som en deal breaker.

Mindre än en per hundra är inte mycket att bråka om. Om det stämmer villsäga.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-07-16 19:30

Jason Snell: For every iPhone 4 purchased through September 30.
10:30
Jason Snell: Refund if you bought a Bumper.
10:29
Jason Snell: Okay. Everyone will get a free case.

Jag tror verkligen det här är ett icke-problem i Sverige.

Ursprungligen av Capeman:

Jag tror verkligen det här är ett icke-problem i Sverige.

Ja precis som vi alla här på forumet som haft iPhone 4 i 1-2-3 veckor redan försökt berätta för alla andra under lika lång tid.

Men man lyssnar på Aftonbladet istället.

Ursprungligen av keptang:

Ja precis som vi alla här på forumet som haft iPhone 4 i 1-2-3 veckor redan försökt berätta för alla andra under lika lång tid.

Men man lyssnar på Aftonbladet istället.

Vi har lyssnat... I alla fall några av oss:)

Mycket intressant statistik om samtalen till Apple Care och return rate.

Ursprungligen av BlackSmp:

Vi har lyssnat... I alla fall några av oss:)

Mycket intressant statistik om samtalen till Apple Care och return rate.

Ja jo, några iallafall.

Bevaka tråden