Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kaputt CD/DVD i G4/500 rev A

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-08-15 23:42

PowerBooken har under en tid varit lite besvärlig vad gäller inmatning av skivor, men det har gått bra med lite varsamhet och teknik.

Men i kväll var det slut

Helt stopp när jag skulle mata in en skiva och två rejäla repor i skivan när jag - försiktigt - drog ut den.

Skivan verkar brytas snett uppåt av något i läsaren. Typ...

Vissa missljud har tidigare förekommit,men det har jag avfört som ljud beroende på att konstruktionen lätt "skrapar i" eftersom allt är så väldans smått och smäckert byggt.

Datorn har förlängd AppleCare.

Tankar och tips ?

/M

Edit: Stavfel

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-16 00:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke F
PowerBooken har under en tid varit lite besvärlig vad gäller inmatning av skivor, men det har gått bra med lite varsamhet och teknik.

Men i kväll var det slut

Helt stopp när jag skulle mata in en skiva och två rejäla repor i skivan när jag - försiktigt - drog ut den.

Skivan verkar brytas snett uppåt av något i läsaren. Typ...

Vissa missljud har tidigare förekommit,men det har jag avfört som ljud beroende på att konstruktionen lätt "skrapar i" eftersom allt är så väldans smått och smäckert byggt.

Datorn har förlängd AppleCare.

Tankar och tips ?

/M

Edit: Stavfel

Ring till Apple ! och säg att du har köpt Apple Care. De berättar till dej hur du ska göra. Du har papper på att du har Apple Care. Läs där och du kan hitta telefonnummer till Apple Care. De fixar resten...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-08-16 09:33

OK.
Någon som vet hur lång tid sådana reparationer kan ta?

Edit: Det är klart att Apple kan tala om det också, men jag är nyfiken på andras erfarenheter...

1
Bevaka tråden