Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad till Sverige 20/8 enligt säljare i Mac-butik

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Arboga
  • 2010-07-08 00:44

En kille i en mac butik råkade försäga sig att de skulle vara beredda den 20 Aug, finns de några mer källor som talar om detta?

Nej, det gör det inte. Hursomhelst är det tveksamt att en vanlig säljare i en butik skulle veta något om det.

  • Medlem
  • Arboga
  • 2010-07-08 00:54

De hade fått ett mail till butiken om detta. Och när kollega 1 sade detta så kollade kollega 2 lite konstigt på kollega 1 o sa nej vi har inte fått något sådant mail. vad vet jag..

Jag är rätt övertygad om att det hade offentliggjorts i sådana fall

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-07-08 07:26

Finns gott om trådar här på 99 som handlar om liknande "felsägningar". Efter att ha jobbat ett antal år på ÅF vet jag att det inte förekommer "hemlig" information till åf.

ÅF är väl de som sist får reda på saker enligt min uppfattning!
ofta är dem ju bakom flötet och ganska inkompetenta men det är ju sälja dem skall göra inte kunskap!

Ursprungligen av @ndreas:

ÅF är väl de som sist får reda på saker enligt min uppfattning!
ofta är dem ju bakom flötet och ganska inkompetenta men det är ju sälja dem skall göra inte kunskap!

Nja, så hård behöver man inte vara.
men alla i branchen vet att de sista som får reda på ngt av värde är de som står på golvet.
Har en kompis där, han brukar få reda på saker möjligen en dag i förväg, om han har tur ...

Sedan beror det ju på vilket bolag. Apple håller koll och vill skapa ett intresse, de flesta andra meddelar trivialiteter månader i förväg.

Sorry för sidospåret, men att återförsäljare skulle vara bakom flötet och inkompetenta stämmer inte överens med mina erfarenheter. Däremot är dom inte alltid inlästa på det senaste i ryktesväg till 110%, eller kan rabbla kompatibla minnestyper för en PowerMac G4, och det är jag nog lite glad för. Sånt har man internet och tekniker till.

Sant hårddrog det lite och paralleller till andra elektronikkedjor dock ofta man stöter på totalt inkompetent personal eller så är det för man själv anser sig mer insatt man tycker dem är dummare

Vad jag önskade att det hade varit fler personer som kom in till mig och ville diskutera minneskretsar till en PowerMac!
Min dag går mest ut på att förklara att man kan flytta filer mellan en Windowsdator och en Appledator, eller att iPhoto är ett program för bilder.

Och ja, vi som står på golvet vet sällan mer än att det kanske kommer en produktleverering dagen därpå, eller så märker man att en produkt inte levererats på ett tag och då kommer det antagligen en uppdatering.

Ursprungligen av jherrlin:

Vad jag önskade att det hade varit fler personer som kom in till mig och ville diskutera minneskretsar till en PowerMac!
Min dag går mest ut på att förklara att man kan flytta filer mellan en Windowsdator och en Appledator, eller att iPhoto är ett program för bilder.

Och ja, vi som står på golvet vet sällan mer än att det kanske kommer en produktleverering dagen därpå, eller så märker man att en produkt inte levererats på ett tag och då kommer det antagligen en uppdatering.

Det är snarare på den sidan staketet som problemen ligger.
Vill jag ha reda på ngt supernördigt om en dator - då letar jag upp det på nätet.
Sällan frågar jag en kille på elgiganten.
Står man i kön där hör man ju ofta precis det du säger.
"Jasså, vaddå INTE windows? En dator kör väl alltid Windows? Menar du att man kan välja ngt annat? Varför då?"

1
Bevaka tråden