Problem vid uppstart av några veckor ny MacBook Pro 13"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en kompis som har ett problem, kan inte sätta mig själv i datorn då hon är i annan stad, men som hon beskriver det så så fort hon startar datorn så går den i viloläge. Skärmen kommer upp några sekunder, sen verkar den gå i viloläge (indikatorlampan "andas"/blinkar). Bad henne testa starta i säkert läge (hålla nere shift vid start), men då det inte verkar som den startar på riktigt vet jag inte om detta egentligen funkar. All input ni kan komma med är bra. Tråkigt då hon bara för någon månad sen köpt den, och jag som gammal macräv inte riktigt vet vad det beror på.

• Medlem
  • International user
  • 2010-07-04 15:27

Personligen skulle jag vända mig till Apple själva, är den bara några veckor så har hon kvar kostnadsfri Apple Support samt att hon säkerligen kan få den utbytt omgående.

Jag tror nog detta är lättaste sättet att lösa det på för om man börjar dribbla med hennes dator och försöka lösa problemet så kanske hon tillslut tappar hoppet om maskinen och går över på PC eller motsvarande. Risken ökar ju dessutom avsevärt om detta är hennes första Mac.

Det är hennes första Mac ja, så därför det kändes lite tråkigt att ge rådet "lämna det till apple". Menmen, efter att hållt inne lite alt-cmd-p-r och shift-knappen otaligt gånger så verkar den startat upp igen. Sa att det var nog bara nåt tillfälligt spök, men om det kommer igen så får man lösa det då.

• Medlem
  • International user
  • 2010-07-04 15:31

Fint att det löste sig!

1
Bevaka tråden