Anovo bestämmer

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är så jävla glad idag för Anovo i Kristinehamn har bestämt att min iPhone 3GS, som jag satt i soffan med när den blev så varm att den nästan smälte, har utsatts för "yttre våld".

I sin oerhörda finkänslighet erbjudes jag att köpa ngn annans pajjade jävla lur som de skruvat ihop för 3650:-. Vafan!

Jag anser att det är ett garantiärende, de hävdar motsatsen.

Som grädde på moset så skall de asen ha pengar för att skicka tillbaka skrotet.
343 och sjuttifem.

Sitter just nu här och önskar de jävlarna galopperande skelettcancer.

vad göra?

Om du är säker på din sak så är det ARN som gäller.

• Oregistrerad
  • 2010-07-02 14:15

Jag satt i samma skit för ett tag sedan med en LG lur som jag köpt från NetOnNet. Var tvungen att skicka ner den till klantskallarna i Kristinehamn för lagning. Dom hävdade bestämt att det INTE var något fel på luren trots att laddningskontakten släppt så den aldrig laddade. För att få tillbaka telefonen var jag tvungen att betala FRAKT tillbaka från dom, fast jag köpt den av Netonnet och ingen idiot-reparationsföretag.

Jag har nu väntat en stund och tänkte skicka ett brev om att jag vill ha tillbaka den. Anovo hävdar ju att dom har rätt att SLÄNGA den om jag inte hämtar ut den, men något sådant avtal har jag aldrig ingått så det ska bli kul att se vad dom gör nu 1 år senare..

Jag förstår inte varför folk är rädda för ARN. Har man rent mjöl i påsen så är det bara att lämna över ärendet - det är därför dom finns och vi betalar skatt för att driva deras verksamhet. Det brukar räcka med en anmälan till ARN så löser det sig snabbt - om man har rätt i saken alltså. När företaget får en kopia på enmälan - blir informerade om att dom är anmälda - så kryper dom snabbt till korset för att inte hamna på den svarta listan som bl.a. DN publicerar varje år. Fallet åtgärdas och avskrivs. End of story.
Dom försöker bara blåsa folk som inte kan sina rättigheter. Dom chansar och dyker det där papperet från ARN upp så avblåser dom.

Bestämt mig för att vara grinig på det här.

Jag gör fan inte affärer med Anovo, jag har gjort affärer med Telia.
de får sköta korrespondensen med Anovo.
De får reda ut det hela.

Alternativ B är ARN.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-02 20:35
Ursprungligen av Goflorp:

De får reda ut det hela.

Alternativ B är ARN.

Ja, kör hårt, hoppas det löser sig.

Känns som "Yttre våld" är någon knapp deras lata anställda trycker på, för att de inte orkar jobba, eller för att vinna tid om de har mycket att reparera samtidigt.

I vilken Teliabutik lämnade du in telefonen?

De får reda ut det hela.

Alternativ B är ARN.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-02 19:42

Anovo, vilka nötter. I egenskap av värmlänning kan jag meddela att jag inte står bakom dom. Skämtåsido. Har haft flera iPhone-case med dom, bl.a de ökända sprickorna. Både jag och den bekant som lämnade i sin telefon är skötsamma, aldrig haft dom i backen. Men de ansåg att sprickorna uppkommit av yttre åverkan. Löjligt, att det inte finns mer direktiv från Apple gällande de här sprickorna. Som tur är har jag aldrig behövt ha iväg min. Mitt företag fick ta smällen sa jag till dom, det här är ett känt problem.

Goflorp; vad var det för "yttre våld" de ansåg att den utsatts för? Antar att du skickade in den för att den blev varm, hur fick de det till att det skulle vara pga yttre åverkan?

Ursprungligen av CEk:

Anovo, vilka nötter. I egenskap av värmlänning kan jag meddela att jag inte står bakom dom. Skämtåsido. Har haft flera iPhone-case med dom, bl.a de ökända sprickorna. Både jag och den bekant som lämnade i sin telefon är skötsamma, aldrig haft dom i backen. Men de ansåg att sprickorna uppkommit av yttre åverkan. Löjligt, att det inte finns mer direktiv från Apple gällande de här sprickorna. Som tur är har jag aldrig behövt ha iväg min. Mitt företag fick ta smällen sa jag till dom, det här är ett känt problem.

Goflorp; vad var det för "yttre våld" de ansåg att den utsatts för? Antar att du skickade in den för att den blev varm, hur fick de det till att det skulle vara pga yttre åverkan?

min telefon hade de ökända sprickorna och hade tydligt vart i marken flertalet gånger men fick ändå telefonen utbytt blixtsnabbt av Anovo.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-03 01:16

Hehe! Anovo brukar vara enormt snälla med iPhone, det komiska är att vi på ONOFF, inte har fått en endaste reklamation av iPhone. Däremot har det vart en jävla massa försäkringsärenden med spruckna skärmar.

Det är ju såhär till trots att om du nu skulle få din telefon utbytt. Så får du en telefon som är lagad tillbaka, fast inte din.

Så kör den på hemförsäkringen istället 1500 spänn och du får en ny i kartong, det är de värt, så kan du sälja den som ny på blocket och köpa iPhone 4 som säkerligen är ditt mål

nepp nu är det sova dags efter allt

http://www.youtube.com/watch?v=P40TP1ughek

idag

Senast redigerat 2010-07-03 01:56

Tack Esa.

jag ringde en görtrevlig tjej på Folksam 8har det genom facket) men hon kunde inte ge mig alla svar på en lördag. Jag skulle återkomma på måndag.

Var nere idag på Telebutiken Backaplan

jag anser att det är de som äger ärendet. Jag har inte ingått några som helst avtal med Anovo, jag har inte gjort som Anovo påstår (använt yttre våld).
Jag anser fortfarande att telia äger ärendet.

Telia skall bevisa (hur skiter jag i) att jag använt våld i så fall.

Jag sa att jag kan ju för det första inte ens ringa det jävla bolaget utan att det kostar 20 kronor samtalet. För det andra finns det inget noll-val i kostnad.
3712:- för ny lur, 350kr om jag vill ha skrotet tillbaka, 272 om de skrotar.

Bruttan jag pratade med "xxxxxx under utbildning" stod på hennes namnskylt - en sommarjobbare alltså. Ringde ngn chef på stranden och sedan pratades det Anovo som minsann skulle skicka bilder på att min telefon hade utsatts för våld. Akta er för fan för IKEAS soffor alltså!

Vidare påstår bruttan att "Jag får ta det med Apple då, det är deras produkt".

Som stjärnklar logik anför hon att om jag köper en liter mjölk det är fel på så kan jag ju inte gå till Coop då där jag köpt den utan jag skall vända mig till Arla ?
Hallå, vad är det för tonåringar de sätter på sånt här.

Undrar vad den bruden gör med sin Volvo som inte startar? Ringer Bosch? eller?

Dessutom uppmanas jag IGEN att jag skall gå in på Anovo (jävla fälla) och kryssa i vad jag vill att de skall göra. Bingo - då HAR jag ju ett avtal med Anovo. Som jag sedan måste följa enligt ngn klausul på ngt avtal.... nä tack.

De tog inte över ärendet - jag har fortfarande alla papper

.

Gå tillbaka igen när inte praktikanten/sommarjobbaren är där.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-05 18:22

Teliabutiken på Kungsportsplatsen (stavning?) tycker jag är bra, de har också en väldigt bra och trevlig chef i den butiken.

Ursprungligen av Esa:

Teliabutiken på Kungsportsplatsen (stavning?) tycker jag är bra, de har också en väldigt bra och trevlig chef i den butiken.

jag borde kunna ta mitt ärende dit. Det är ju samma företag.

Jag måste iaf komma till punkten att Telia accepterar att de är ägare till ärendet.

Hmmm, den är köpt i den affären - vi var väl där både du och jag och köade?

jag borde kunna ta mitt ärende dit. Det är ju samma företag

går super, hade stora problem med Telia i trollhättan, de vägrade ens skicka in min iPhone på lagning, riktiga rötägg som jobbar där. tog telefonen till backaplan i göteborg istället och de fixade mitt problem direkt.

Senast redigerat 2010-07-06 12:41
Ursprungligen av Ollebro:

går super, hade stora problem med Telia i trollhättan, de vägrade ens skicka in min iPhone på lagning, riktiga rötägg som jobbar där. tog telefonen till backaplan i göteborg istället och de fixade mitt problem direkt.

Jag har inga problem med Backaplan, de har varit trevliga i många andra ärenden.
personalen är trevlig, fräsch och korrekt.
Det är det man kan kräva av personal - jag handlar telefoner av dem - vi skall inte dansa:)

Men den tjejen tycker jag hade fel och just det här med att ta ärendet, det stör mig.

Skall försöka med Kungsportsplatsen imorgon. Dessutom be att få tala med ngn i ansvarig position - som har befogenheter.

Senast redigerat 2010-07-06 12:42

Jag hade för mig att Telia övergett Anovo när det gäller iPhone-problem och jobbar med Lan-Master. Men det kanske bara gäller Stockholmsregionen?
Om inte annat kanske man kan kräva att Lan-Master ska få titta på luren?

Ursprungligen av sirsnurre:

Jag hade för mig att Telia övergett Anovo när det gäller iPhone-problem och jobbar med Lan-Master. Men det kanske bara gäller Stockholmsregionen?
Om inte annat kanske man kan kräva att Lan-Master ska få titta på luren?

min skickades till Anovo när jag lämnade in den i GBG iallafall.

Skall försöka med Kungsportsplatsen imorgon. Dessutom be att få tala med ngn i ansvarig position - som har befogenheter.

Är tyvärr ingen idé alls, då de till 100% kommer hänvisa till Backaplan. Det är där du lämnat in telefonen, och de är med dem du måste ta ditt ärende. Sedan kan jag hålla med om att det inte är speciellt roligt när man får "praktikanter", men så är det tyvärr mitt i sommaren, Butikschefen har ofta semester, och det är sommarjobbare som täcker upp för den personal som är borta.

Senast redigerat 2010-07-06 12:42
Ursprungligen av Ollebro:

Vad var det för fel på luren?

LAN-Master är auktoriserad verkstad, men telia har avtal med anovo så det är fortfarande dit telefonerna skickas.
Vill du, så kan du däremot själv gå till LAN-Master med din iPhone (ta med kvitto).

Esa och ni andra som drivit liknande ärenden.

Hur går jag vidare bäst?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-07-06 11:31

Jag fick i princip samma besked när min iphone fick luftbubblor under glaset ( Yttre våld/åverkan enligt Anovo), jag hittade tillslut ett uttalande ifrån nån PR-kvinna på telia som hjälpt en kille med exakt samma problem & skrev ett fint A4 till henne. Hon svarade inom 4timmar att hon skulle kolla på det & några dagar senare (och några mail mellan oss) så sa hon att den skulle reklameras & jag skulle få en ny. Jag har nu en helt ny telefon fast min gamla var lite över 1.5år gammal (3års reklamationsrätt i Svedala )

Så jag säger som min kära moster sa till sin chef när hon gått förbi honom och pratat direkt med hans chef - Varför prata med röven när man kan gå till huvudet direkt

Ursprungligen av lando:

Jag fick i princip samma besked när min iphone fick luftbubblor under glaset ( Yttre våld/åverkan enligt Anovo), jag hittade tillslut ett uttalande ifrån nån PR-kvinna på telia som hjälpt en kille med exakt samma problem & skrev ett fint A4 till henne. Hon svarade inom 4timmar att hon skulle kolla på det & några dagar senare (och några mail mellan oss) så sa hon att den skulle reklameras & jag skulle få en ny. Jag har nu en helt ny telefon fast min gamla var lite över 1.5år gammal (3års reklamationsrätt i Svedala )

Så jag säger som min kära moster sa till sin chef när hon gått förbi honom och pratat direkt med hans chef - Varför prata med röven när man kan gå till huvudet direkt

Vore ju fint om du kunde PM:a mig namnet på denna ängel.

• Medlem
  • International user
  • 2010-07-06 12:11

Vore ju fint om du kunde PM:a mig namnet på denna ängel.

Jag kan rekommendera fairshopping.se annars, lägg upp ett klagomål där. Där kan du lägga upp dina kontakuppgifter dolt så bara företaget ser dem. Inom några dagar bör en från kundrelationer ha kontaktat dig.

Gissar på att detta är lando's, Telia.Klagomål Klaga | Fairshopping

Fairshopping fungerar utmärkt för alla klagomål faktiskt.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-07-06 12:37
Ursprungligen av zappee:

Jag kan rekommendera fairshopping.se annars, lägg upp ett klagomål där. Där kan du lägga upp dina kontakuppgifter dolt så bara företaget ser dem. Inom några dagar bör en från kundrelationer ha kontaktat dig.

Exakt! Där är det, en väldigt trevlig & sympatisk kvinna om jag får säga det själv. Om bara all personal på Telia var som henne så hade dom haft mindre klagomål på sin service (Hade dock sagt samma sak även om min telefon inte blivit utbytt).

Ursprungligen av zappee:

Svar efter en timme på fairshopping.
Nu ligger det ärendet hos deras chef.

Avvaktar.

grymt mkt tack för tipset.

• Medlem
  • International user
  • 2010-07-06 17:02

Svar efter en timme på fairshopping.
Nu ligger det ärendet hos deras chef.

Avvaktar.

grymt mkt tack för tipset.

Gött, får hoppas det löser sig där då.

Annars är det nog Konsumentombudsmannen och ARN som gäller.

De har nu hittat en gammal skada på luren, som de kan skylla alltihop på.
orkar inte bråka mer.

Däremot vägrar jag befatta mig med Anovos jävla pengakrav.
Jag har inget avtal med dem, hur skall de kunna kräva mig på pengar.

Att efter allt det här tvingas betala massa hundralappar till en bunte flinande jävlar i Västerås.
Hellre dör jag fanimej.

Bevaka tråden