Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket kaffe dricker du?

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-05 13:47

Sambon och jag gillar många av blandningarna från Arvid Nordqvist. Franskrost är nog min favorit.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-07-05 14:01

Är ni kaffetallibaner också Själv använder jag ofta Maxwell House till min perkolator en Don Pedro finns också samt en pressobryggare. Rostar och maler själv i bland men ofta blir det faktiskt en pulverkaffe på Gevalia Ebony.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-07-05 14:38

Brukar dricka Arvid Classic Gran Dia kört genom en Moccamaster. Förut blev det mest genom en Bodum-press, men jag kände att det var dags att prova bryggkaffe igen. Är nöjd med Moccamastern - snabbt, lätt och välsmakande. Skönt att slippa bry sig om vattentempen själv

Körde med en gammal Don Pedro väldigt länge, kaffet blev riktigt fint tyckte jag. Lyckades tyvärr slå sönder den - det kanske är läge för en ny nu...

Ursprungligen av Capeman:

Körde med en gammal Don Pedro väldigt länge, kaffet blev riktigt fint tyckte jag. Lyckades tyvärr slå sönder den - det kanske är läge för en ny nu...

Det är väl den vägen alla Don Pedro går - de är snygga men ack så ömtåliga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-07 10:29

På Jobbet är det allt som innehåller koffein.

Hemma är det en Nespresso, med ristretto (oftast)

Godaste kaffet är en ´Cafe Maron´i Caracas Venezuela - och jag tycker även att kaffet i Bogota är svinbra, i alla fall sedan mitten av 90 talet.

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/aQxgv4QtKM8&hl=e..."></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/aQxgv4QtKM8&hl=e..." type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

  • Medlem
  • Lomma
  • 2010-07-07 13:59

Gevalia Ekologiskt

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-07-08 10:20

Löfbergs lila mellanrost brygg. Nästan alltid med mjölk i. Förutom i termosen till skolan eller när det helt enkelt inte finns någon mjölk.

Den där Leary ovan verkar ju mest vara en sur gammal grinig gubbe som gillar klaga.
hatar yngre med piercingar, tatueringar, smaksatt kaffe och allt annat som är nytt (1997).
Nu har det ju gått 13 år till då så Leary skulle väl stendö av pur skräck i dagens samhälle.

Det är fan inte lätt bli gammal.

Senast redigerat 2010-07-08 10:45
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-07-08 10:37

Hemma: Näscaffe Espresso, två skedar i stort glas. Hälften mjölk och hälften kokande vatten.

Jobb: Krupps helautomatisk espressomaskin. Tryck på knappen och häll på mjölk till kanten.

Ute på vift: En stor caffè latte att ta med.

Egenmald Zoegas Forza, inget annat duger. Utom möjligtvis IKEA's espresso, den var faktiskt bättre än Lavazzas. Lite lite mjölk bara, sådär så man precis inte behöver socker, den där fina gränsen mellan beskt och inte beskt..mmmm..

Om jag är ute dricker jag Cortado, som en Caffé macchiato i Italien, som de ska vara. Mums.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-10 22:37

Nymalt i mokabryggare. Oftast någon variant Lavazza-bönor beroende på vad som råkar finnas i (butiks)hyllan. Knep den här bilden en morgon då fotoinspirationen infann sig före frukost.

Bevaka tråden