MacBook Pro 13" på Media Markt

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-06-25 10:26

Hej på er!

Media Markt har en kampanj nu som ni alla säkert redan har sett. De säljer en MacBook Pro 13" för 10990 kronor.

Någon som har synpunkter på detta? Jag blir alltid skeptisk när saker säljs ut genom stora marknadsföringskampanjer. Som exempelvis då Tele2 och 3 säljer ut gamla iPhone utan att säga ett ord om att en ny snart lanseras.

Vad jag förstår gällande MacBook Pro så har modellerna med större skärm nyligen uppgraderats. Hur står det till med denna 13" ?

Trevlig midsommar!
/P

13,3" Widescreen LED-skärm
Inter Core 2 Duo 2,4
4 Gb interminne
250 Gb hårddisk

Media Markt

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-06-25 11:12

Det är den senaste modellen, det som är uppdaterat är grafikkortet, men processorn är fortfarande C2D istället för i5/i7 som återfinns i 15" och 17". 1000kr billigare än applestore.

• Medlem
  • Lund
  • 2010-06-25 11:53

Tack för ditt svar. Är denna datorn ny eller var det länge sedan den lanserades? Det vore inte så roligt att köpa den om Apple lanserar en ny inom kort.

Ursprungligen av jester:

Tack för ditt svar. Är denna datorn ny eller var det länge sedan den lanserades? Det vore inte så roligt att köpa den om Apple lanserar en ny inom kort.

Den är ny. Macbook pro modellerna uppdaterades alla den 13:e april om inte minnet sviker mig.

Det kommer med andra ord ingen ny pro-modell på bra länge.

köp, köp, köp!

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-26 01:28

Har du mecenat så får du den ännu lite billigare om du beställer den hos dem, dock en marginell skillnad om endast några hundralappar.

• Medlem
  • Lund
  • 2010-06-26 10:10

Det låter bra! Tack för alla svar!

Nu säljer de samma modell i Växjö för 9990,-. De har även sänkta priser på en massa andra prylar. Köpte ett nytt Wireless Keyboard för 599,-.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-13 18:33
Ursprungligen av Capeman:

Nu säljer de samma modell i Växjö för 9990,-. De har även sänkta priser på en massa andra prylar. Köpte ett nytt Wireless Keyboard för 599,-.

Nu sätter Apple "Växjö" på kartan

Kanon priser , Lägst i landet verkar det som.

Angående "ingen ny MBP-modell på länge" vet jag inte riktigt hur sant det är (beroende på definitionen av "länge"). Om man ser historiskt till hur länge det brukar vara mellan nya MBP-modeller så ligger det snittet på ca 208 dagar (källa). Om Apple följer den statistiken bör det komma uppdaterade modeller om ca 3 månader igen. Fast frågan är om 13":aren kommer att ändras speciellt mycket - gissningsvis blir det samma hårdvara fast lite lull-lull (t ex highres/antiglare, lite snabbare diskar, prissänkt el dyl).

Däremot kör jag en c2d 13" själv och är väldigt nöjd. Jag skulle definitivt rekommendera köp, det är ett riktigt bra pris på en väldigt trevlig dator.

Media Markt i Uppsala säljer den också för 9990 kr , är på framsidan på senaste reklambladet.

Det gäller nog hela landet.. Står likadant för bladet för Skövdebutiken.

Åkte ner och köpte mig en själv igår, till min föga förvåning såg jag ytterligare ca: 15 personer med varsin MBP under armarna, verkar säljas som smör!
Sjukt bra dator för dessa pengar.
Hade tänkt köpa en SSD också men 80GB var det enda som fanns, kan bli lite litet

1
Bevaka tråden