Studentpriser, rabatten varierar med året

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick lite go info nyss. Kan ju vara värt gräva i för "den händige"

Apples studentrabatt varierar, den är inte fast (-5%) som man kan tro.

beroende på hur nära bokslut man är för kvartalen så skall rabatten åka iväg lite till.

För att ytterligare spä på det hela så "bjussar" man ibland på frakter och andra avgifter (montering? Installationer? jag kan det här dåligt)

Har själv CSN-kort och skall snart köpa 27" iMac..... så man är ju nyfiken.

• Avstängd
  • International user
  • 2010-06-23 23:56

Är själv riktigt, riktigt sugen på att köpa en 27:a och då via sambons studentrabatt men eftersom en uppdatering inte verkar vara allt för långt borta så försöker jag hålla ut. Hur som helst så får jag via hennes "rabatt" köpa en 27" 2.8GHz Quad-Core i7 för 19.488 kr. Du menar alltså att priset går ner ännu mer vid eller omkring ett kvartalsbytet?

Jag har fått det berättat för mig av en kille som är rätt insatt - trust me.

Men jag kan inte bekräfta detta själv.

Så ni andra som läser vad har ni fått i studentrabatt?

Duke, en i7 för samma pris som det tar för i5:an är ju inte fy skam.

Skall titta på samma lösning själv.

• Avstängd
  • International user
  • 2010-06-24 00:16
Ursprungligen av Goflorp:

Jag har fått det berättat för mig av en kille som är rätt insatt - trust me.

Trevligt. Då bör man hålla utkik nu i dagarna då för nytt kvartal börjar ju om precis en vecka.

Duke, en i7 för samma pris som det tar för i5:an är ju inte fy skam.

Ett riktigt bra erbjudande.

Här kan man se vad det blir i studentpriser:

iMac - Apple Store (Sverige)

Här är ordinarie priser

• Avstängd
  • International user
  • 2010-06-24 00:34

Här kan man se vad det blir i studentpriser:

Här är ordinarie priser

Hmm... konstigt. Med tjejens rabatt blir det 19.488 kr för 27" 2.8GHz Quad-Core i7. Länken du postade visar priset 20.355 för samma dator. Vilket stämmer?

Ursprungligen av Duke:

Hmm... konstigt. Med tjejens rabatt blir det 19.488 kr för 27" 2.8GHz Quad-Core i7. Länken du postade visar priset 20.355 för samma dator. Vilket stämmer?

Handlar hon via Mecenat-rabatten så är det ännu billigare än på Apples egna education store. Så det kanske är där hon har fått sitt pris?

• Avstängd
  • International user
  • 2010-06-25 22:44
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Handlar hon via Mecenat-rabatten så är det ännu billigare än på Apples egna education store. Så det kanske är där hon har fått sitt pris?

Kan mycket väl stämma.

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-26 01:23
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Kan stämma mycket väl, priserna på applestore verkar vara runt 5%, sen om denna varrierar eller ej är jag inte helt säker på. Dock vet jag med säkerhet att Mecenat ger 10% rabatt och denna ändras inte. Köpte själv en genom min brors mecenat för ca 2 månader sen.

Letar man billiga prise roch inte orkar vänta på leverans så finns alltid Media Markt som normalt sätt brukar ligga på tusenlappen under priserna i applestore.

iPilot, det verkar stämma med exakt 10%

Väljer jag en i7 (+2160kr) och sedan multiplicerar med 0,9 blir det 19498,50kr

Normalpris; 21665,00kr
Med CSN ; 20355,00kr
Med mecenat 19498,50kr

Hmm, granntjejen har Mecenat,...

Hm, JAG får 19.488,75 kr inkl. moms genom csn-kortet.se. Men det är ju självklart att vi i Skövde får större rabatt. (skratt) Oftast är det samma rabatter och erbjudanden för mecenat och csn genom deras rabattwebbplatser så gå igenom deras webbplatser så får du rätt länk till rabatten du har rätt till. Det finns undantag såsom företaget dustin.se som bara har studentrabatt med mecenat tex.

Ursprungligen av pepparkaka:

Hm, JAG får 19.488,75 kr inkl. moms genom csn-kortet.se. Men det är ju självklart att vi i Skövde får större rabatt. (skratt) Oftast är det samma rabatter och erbjudanden för mecenat och csn genom deras rabattwebbplatser så gå igenom deras webbplatser så får du rätt länk till rabatten du har rätt till. Det finns undantag såsom företaget dustin.se som bara har studentrabatt med mecenat tex.

Kan ju bero på flera saker.
Skövde (med sin Högskola) kanske får förhandlat till sig bättre på CSN (10% istf 5%).
Sedan KAN det ju vara som så att det just NU är 10% ...

Vi vet inte riktigt.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, det gäller vare sig du ska handla med med studentkort, vanliga online butiken eller Apples egna educationstore. Och det jag säger är, handla aldrig online av Apple utan ring dem.

Har handlat ett antal datorer direkt från Apple, har alltid fått någon form av rabatt, ibland har jag även fått rengöringsprylar och detta utan att ens nämna nått om priset.

Har handlat både vanligt och som student, och priset blev i båda fallen betydligt lägre än vad jag skulle fått om jag beställt online och då ibland även lite bonusprylar. Har aldrig handlat med något studentkort men det kostar ju inte många slantar att ringa Apple och be dem plocka ihop det du vill ha för att se vad det blir för pris. Är det högre än med studentkortet är det ju bara att be att få återkomma.

1
Bevaka tråden