Time Capsule 1 TB för 1770 kronor på Media Markt

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 21:07

Ett tips till alla riktigt bra pris. Kan även användas som LPG hos Elgiganten.

Tyvärr står det även "Pris vid köp av valfri Macdator annars 2790 kronor" sist i annonsen.

Vilken mediamarkt butik pratar vi om? Eftersom erbjudanden hos mediamarkt kan skilja sig från stad till stad, kanske det kan vara en upplysning att ge oss.

De kör en annonsbilaga i brevlådan som även ligger på webben, så det verkar vara hela landet. Men som jag förstår det bara om du köper en "valfri Macdator" på samma gång.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 21:28

Nej jag köpte den på Bäckebol i Göteborg. För 1770 kronor utan köp av dator.

Såg på annonsen nu. Ni har rätt man måste köpa en dator. Men jag köpte en i vilket fall för de priset.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-22 09:52
Ursprungligen av Esa:

Nej jag köpte den på Bäckebol i Göteborg. För 1770 kronor utan köp av dator.

Såg på annonsen nu. Ni har rätt man måste köpa en dator. Men jag köpte en i vilket fall för de priset.

Backebol here I come.

Cool.

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-22 10:10

Såg även jag annonsen igår och reagerade direkt på det hela innan jag såg den lilla notisen om att de tär krav på köp av dator. Rätt fantastiskt att du lyckades få loss en ändå trots att du inte köpte en dator. Grattis!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-22 14:51
Ursprungligen av iPilot:

Såg även jag annonsen igår och reagerade direkt på det hela innan jag såg den lilla notisen om att de tär krav på köp av dator. Rätt fantastiskt att du lyckades få loss en ändå trots att du inte köpte en dator. Grattis!

Jag bor ju i Göteborg (lucky me!) och köpte den för 1.770 kr. Troligtvis har de missat den biten i butiken...

I kassan sa kassörskan: jaha det blir 1.770 kr och "en får tacke"

Jag var där kl. 13.30 idag.

/hebb

Ursprungligen av hebb:

Jag bor ju i Göteborg (lucky me!) och köpte den för 1.770 kr. Troligtvis har de missat den biten i butiken...

I kassan sa kassörskan: jaha det blir 1.770 kr och "en får tacke"

Jag var där kl. 13.30 idag.

/hebb

Är ni säkra på att det är senaste modellen? Med alla uppdateringar?

I så fall ska jag svänga förbi mediamarkt bäckebol om någon timma....

Ursprungligen av Kidmaster:

Är ni säkra på att det är senaste modellen?

Ja, frågan om modell är intressant.

Vore bra om någon som köpt den kan berätta vilket modellnummer den har.

Ursprungligen av Kidmaster:

Med alla uppdateringar?

Men uppdateringarna spelar väl ingen roll? De kan man ju installera själv.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-22 17:59
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, frågan om modell är intressant.

Vore bra om någon som köpt den kan berätta vilket modellnummer den har.

Men uppdateringarna spelar väl ingen roll? De kan man ju installera själv.

Modellnr. MC343Z/A model no A1355 står det på min...? vet inte om det är den senaste uppdateringar men det stod 7.5.1. i Airport-verktyget.

Kan nämna att om någon åker till Media Markt i Högsbo så har de troligtvis ändrat sin annonsering eftersom brorsan var där igår och frågade om priset (då visste varken han eller jag om denna faddas av Media Markt) och då fick han den sista till det priset. Men som sagt Bäckebol säljer idag till det låga priset (i alla fall när jag var där ca 13.30 idag)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-22 15:16

Sjukt
Köpte min 1tb för ordinare pris för 1-1½ månad sen....

Åkte till Norrköping för att se om de fanns kvar, men det gjorde de inte. Så nu får jag vända och köra tillbaka till Linköping.

Nu har jag precis hämtat upp ett exemplar på bäckebol i Göteborg. Senaste hårdvaran enligt Wikipedias förteckning (ovan)

Ska hem och prova allderless strax! Grymt med 1000kr i rabatt! Tack Esa!

Swebus Stockholm-Göteborg tur och retur verkar kosta runt 700 spänn så det lönar sig ju fortfarande... bortsett från 16 timmar på buss : )

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-22 22:57
Ursprungligen av maxcarlgren:

Swebus Stockholm-Göteborg tur och retur verkar kosta runt 700 spänn så det lönar sig ju fortfarande... bortsett från 16 timmar på buss : )

Hehehe........

• Medlem
  • Alvesta
  • 2010-06-23 10:32

Kan meddela att de är slut i butiken i Bäckebol Göteborg nu.

Ursprungligen av akesson:

Kan meddela att de är slut i butiken i Bäckebol Göteborg nu.

Min far köpte den sista åt mig!

I butiken i Växjö såg jag inga Time Machine överhuvudtaget idag.

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-25 00:14

Norrköping slut. Finns endast 2Tb kvar och den ligger på närmare 4000-5000 kr.

Jag var på MediaMarkt i Lund tidigare idag, och då fanns det två exemplar kvar till det här priset.

1
Bevaka tråden