Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4 ute nu.

Tråden skapades och har fått 282 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av flygarn:

Finns det någon bra sida som summerar alla nya funktioner? Det är ett myller av gestures och knappcombos tycker jag.

Denna har vi hänvisat till i några olika trådar
iOS 4 walkthrough | TiPb

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 22:06

Ok alla ni lyckliga innehavare av nya iOS4, hur lyckades ni? Jag har OS 10.4.11 i mac booken men får inte till iTunes 9.2, bara 9.1.1 och jag antar att man måste ha 9.2. Men nä, det finns ingen uppdatering. På frugans nya flashiga macbook pro har hon självklart fått 9.2 och jag vill inte synka om hela iphonen med hennes crappiga bibliotek och börja om från början. Vad göra?

EDIT: Löste sig precis av ngn anledning av sig självt och hittade 9.2 via programuppdateringen, vilket den inte gjorde innan... skummt, sen ska det väl fungera att dra ner 4.0

Innan hade jag inställt att när jag tryckte dubbelkklick på hemknappen så kom mina favoriter upp, nu får man ju upp alla appar istället, finns det något sätt och ställa in detta? Hittar ej detta, 3-klick hade ju varit najs annars för detta.

Ursprungligen av westerlu77:

Innan hade jag inställt att när jag tryckte dubbelkklick på hemknappen så kom mina favoriter upp, nu får man ju upp alla appar istället, finns det något sätt och ställa in detta? Hittar ej detta, 3-klick hade ju varit najs annars för detta.

Nej, det går inte att ändra på

Trippelklick är dessutom redan upptaget:)

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2010-06-21 22:10

Jag uppdaterade en 3G och en 3GS samtidigt och 3GS tog ca 40 min från början till start men min gamla 3G ville ha 2h på sig... men men

Nu får det bli en iPhone 4 för iOS4 är lite för segt på min stackars 3G.

Jaha, ömsom vin ömsom vatten.
Bra: Mitt SonyEricsson HBH-DS980 Fungerar nu äntligen med iPhonen.
Dåligt:- iBooks går apasegt och buggigt på min 3G
-Samtliga Foton utan de som är fotade med interna kameran ser kass ut. Lösning, ta bort bilderna och lägg till dem igen. Det verkar som Apple höjt antalet pixlar på synkade bilderna för att passa iPhone 4, även till gamla telefoner.
-Vi får inte ens bakgrundsbild på 3G, liiiite löjligt Apple
-Multitasking fungerar inte på 3G. Ingen överaskning men ändå.
-Kalendersynk fungerar inte mot Exchange. Vad fn tänker Apple med egentligen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 22:16
Ursprungligen av Johan Hellström:

Jaha, ömsom vin ömsom vatten.
Bra: Mitt SonyEricsson HBH-DS980 Fungerar nu äntligen med iPhonen.
Dåligt:- iBooks går apasegt och buggigt på min 3G
-Samtliga Foton utan de som är fotade med interna kameran ser kass ut. Lösning, ta bort bilderna och lägg till dem igen. Det verkar som Apple höjt antalet pixlar på synkade bilderna för att passa iPhone 4, även till gamla telefoner.
-Vi får inte ens bakgrundsbild på 3G, liiiite löjligt Apple
-Multitasking fungerar inte på 3G. Ingen överaskning men ändå.
-Kalendersynk fungerar inte mot Exchange. Vad fn tänker Apple med egentligen.

Ang. foton. Bara synka igen så optimeras de.

Kalendersynk via Gmail Exchange fungerar för mig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-21 22:14

Någon som kör ett Gmail-konto med Exchange-inställningar? Alltså push...

Jag har två Gmail-konton, ett som Exchange och ett som inte är det. Exchange-kontot visar nu inga mail alls och verkar inte gå att få in dem heller, det andra är inga problem.

Någon mer än jag?

Ursprungligen av zinned:

Någon som kör ett Gmail-konto med Exchange-inställningar? Alltså push...

Jag har två Gmail-konton, ett som Exchange och ett som inte är det. Exchange-kontot visar nu inga mail alls och verkar inte gå att få in dem heller, det andra är inga problem.

Någon mer än jag?

När det strular för mycket med eposten brukar jag ta bort kontona och lägga tillbaka dom. Så länge man kör IMAP eller Exchange (och inte kör med lokala mappar) så förlorar man inga brev.

Har installerat iOS4 nu... hade JBat innan så jag återställde telefonen och körde sedan uppdateringen... jag har självklart säkerhetskopierat innan men när jag ska återställa säkerhetskopian, så står det att den misslyckades och att det ej gick att återställa??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-21 22:44
Ursprungligen av Adrian B:

När det strular för mycket med eposten brukar jag ta bort kontona och lägga tillbaka dom. Så länge man kör IMAP eller Exchange (och inte kör med lokala mappar) så förlorar man inga brev.

Jag har testat att deleta kontot och lägga till det igen, tyvärr ingen framgång. Mitt andra Gmail-konto som inte kör Puch/Exchange är det dock inga problem med

Tråkigt!! En trippeltryckning med det alt. hade ju varit så klockrent!! Hoppas det kommer i en uppdatering.

Det enda min iphone gör är att synkroniserar och återställer.. det har tagit cirka 25 minuter. intressant då jag knappt har något på min tele..

skulle man inte kunna ha en bakgrundsbild nu?? det finns inget alternativ på min lur...har 3G...eller dom har fimpat den funktionen också?!?!? förklara gärna för en som snart får krupp!

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEY UNDERBART! ÄLSKAR NYA iOS4!! Fungerar som vanten i handsken!

En fråga bara,hur stänger man en app då de hamnat i multitasking, orkar ej ha massa program öppna där alltid?

har 3gs

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-06-21 22:43
Ursprungligen av julian-c:

En fråga bara,hur stänger man en app då de hamnat i multitasking, orkar ej ha massa program öppna där alltid?

har 3gs

på samma sätt som du raderar en app.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 22:44
Ursprungligen av julian-c:

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEY UNDERBART! ÄLSKAR NYA iOS4!! Fungerar som vanten i handsken!

En fråga bara,hur stänger man en app då de hamnat i multitasking, orkar ej ha massa program öppna där alltid?

har 3gs

Nu har jag inte Iphone utan Ipod touch 2g, men jag tror att du håller in fingret på ikonen, så kommer det upp en röd skylt eller liknande!

  • Medlem
  • 2010-06-21 22:45
Ursprungligen av julian-c:

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEY UNDERBART! ÄLSKAR NYA iOS4!! Fungerar som vanten i handsken!

En fråga bara,hur stänger man en app då de hamnat i multitasking, orkar ej ha massa program öppna där alltid?

har 3gs

Tryck på en app tills den studsar, sen får du ett minus att ta bort den med. Som att flytta appar.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-06-21 22:42

Ingen bakgrundsbild på 3G telefonerna, men går att aktivera via jailbreak.

Ursprungligen av what:

Ingen bakgrundsbild på 3G telefonerna, men går att aktivera via jailbreak.

jaha...ännu en grej som är ett minus för äpplet...men jag måste säga att min 3G jobbar snabbare med iOS4 än det förra...så där kom dom på plus igen

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 22:45

Snälla, läs iOS 4 walkthrough | TiPb innan ni frågar om ALLT!

Varför tar säkerhetskopieringen år med 3G? Kör med en splitterny Macbook Pro.

Vissa saker i iOS 4 (på en 3GS) är helt klart Snappier™. Jag vet inte om de bara trimmat vissa animationer så att det är upplevelsen som förändrats, eller om det är bättre prestanda, men i vilket fall känns det bättre. T.ex. när man tar bilder med kameran. Den virtuella "slutaren" är blixtsnabb i iOS 4. På många andra håll märker man också det.

Läste någonstans att man inte stänger app genom att låta den studsa och x, utan det tar endast bort den från switch boardet!

Ursprungligen av MRM-Racing:

Läste någonstans att man inte stänger app genom att låta den studsa och x, utan det tar endast bort den från switch boardet!

hur stänger man den då?

Ursprungligen av MRM-Racing:

Läste någonstans att man inte stänger app genom att låta den studsa och x, utan det tar endast bort den från switch boardet!

Kolla den här tråden för mer om just den grejen: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/278327-multitasking-i-ios-4-a.html

Tack alla!! Allt funkar för mig förutom att bilderna i iPoden ser pixliga ut annars är ja suppppppper nöjd

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 23:12

Är det bara jag som helt plötsligt inte kan MMSá bilder direkt från kameran? Eller inte från något ställe egentligen...

Ars Technica om iPhone OS 4: Ars reviews iOS 4: what's new, notable, and what needs work

Snabbspolning till slutsatsen:

Despite its flaws, the iOS 4 update is certainly a solid one with enough new features to make it worth upgrading for pretty much everyone. Trying to live without even the most basic aspects of multitasking (notably state-saving) can be frustrating once you have used it for a while—during the time I wrote this, I continually switched back and forth between an iOS 4 phone and an iPhone OS 3.x phone, so I know from experience.

The most exciting part about iOS 4 is really what third-party developers will do with the 1,500 new APIs. After all, the iPhone experience has become one that is almost defined by its apps, and Apple has opened up a new world of possibilities with its latest API offerings. As we go into the second half of 2010, we're sure to see plenty of new apps that do creative things with Game Center, multitasking capabilities, the camera, and more.

So, unless you have a specific reason to hold back—jailbreakers, we're looking at you—or you're a poor, abandoned original iPhone owner, we can't see why you wouldn't want to upgrade your iPhone or iPod touch. We may not have covered every single detail of the new OS in this writeup, but our experience says it's well worth the upgrade.

Ursprungligen av atomlab:

Är det bara jag som helt plötsligt inte kan MMSá bilder direkt från kameran? Eller inte från något ställe egentligen...

Har inga problem med det - fungerar lika bra som tidigare.

Bevaka tråden