Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbare Superdrive i PB

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-15 12:55

Öka bränningshastighet till DVD-R 2X, möjligt att bränna DVD-RW samt lite till.

Har EJ testat själv, eftersom jag inte har någon Superdrive i min PB.

På egen risk:
http://superdrive.cynikal.net/

Detta låter intresant, men jag kan inte bränna i 8x nu (utan hacket) fast jag köper bra skivor (SONY 48xcompatible). Själv är jag lite feg för att prova sådana hack om de inte är helt nödvändiga. Är det ngn som har vågat.
Jag backar upp mina dokument på DVD så DVD-RW skulle både stara lite stålars. Dessutom tar det lite tid att bränna i 1X DVD. Det skulle vara skönt med en halvering av tiden.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-18 15:56

Skall hem och testa på PB12:an. Vad jag förstod har de gjort testerna med Toast. Toast bränner bättre redan nu.

Citat:

Skrevs ursprungligen av KalleG
Skall hem och testa på PB12:an. Vad jag förstod har de gjort testerna med Toast. Toast bränner bättre redan nu.

Berätta hur det fungerar sen!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-19 08:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av southtown
Berätta hur det fungerar sen!

Hann inte testa, en massa annat tog tid igår kväll. Men installerandet gick fint. Och stoppar jag i en CD erbjuds nu 16x bränning och en DVD-R ges möjligheten 2x i Toast. Om jag förstod det hela får man bara de högre hastigheterna om man kör med kvalitetsmedia. Men jag hann inte verifiera hastigheterna med en IRL-bränning. Men jag har ingen anledning att inte tro att det fungerar bra. Det man skall tänka på med en PB12:a är att se till att inte multitaska när man bränner och sörja för god sval luftväxling. Den lär gå varmare.

1
Bevaka tråden