Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för extrem skadeglädje mot Apples konkurrenter! Moahahahahahaha!

Tråden skapades och har fått 566 svar. Det senaste inlägget skrevs .

3 miljoner plattor ...på en helg....
Rekordfrsljning fr nya iPad - MacWorld

Utvecklare tappar intresset för Android (på att inte få in pengar that is...och fragmentering)
Intresset fr utveckling av Androidappar svalnar - IDG.se

Mouhahahhahahahahahahahaha!

Nu går det inte ens bra på hemmaplan för RIM (Blackberry)

Woe Canada: RIM falls behind iPhone on home turf — Mobile Technology News

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-04 19:45

En gnutta skadeglädje och mycket humor om twittraren som begärde hastighetskontroll i sitt närområde.
http://henrik.net/2012/04/04/den-tweeten-kostade-2-400-kr-full-story/

Tokroligt

Installera Instagram.... jepp... kör på...

How To Install Instagram On Your Android Phone In 23 Easy Steps

  • Medlem
  • 2012-04-05 10:38

Blev serverad denna annons på webben häromdagen. Jag fick nog inte riktigt det budskap som annonsören hade tänkt sej...

Ursprungligen av wlao:

Blev serverad denna annons på webben häromdagen. Jag fick nog inte riktigt det budskap som annonsören hade tänkt sej...

[ATTACH="CONFIG"]32793[/ATTACH]

eller så fick du faktiskt rätt budskap ...

Detta måste vara höjden av en Freudiansk felsägning eller kanske Freudiansk felladdning ?

På Facebook dyker det ständigt upp någon slags spam från folk som låter sig luras av att det skulle vara möjligt att se vem som besökt ens profil o hur ofta - detta är inte möjligt

Inläggen som genereras ser ofast ut så som jag visar nedan men det är första gången jag ser just det "antalet"...

Burn and die...spam!

  • Medlem
  • 2012-04-16 18:08
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-04-19 20:32

Vem vet mest? 19/4: (14m19s in i programmet)

”Vilken knapp ska du hålla ner tillsammans med Ctrl och Alt för att starta om datorn i Windows?”

Det räknas alltså som allmänkunskap i hur man startar om en Windowsmaskin som hängt sig?

(eller vilket knepigt kommando man behöver trycka för att logga in på en arbetsstation?)

Senast redigerat 2012-04-19 21:52
Ursprungligen av reboot81:

hur man startar om en Windowsmaskin som hängt sig?

Det är väl kul med lite skadeglädje...

Men Ctrl-Alt-Del används ju faktiskt i andra syften också - inte bara när det har hängt sig.

Det är 12 år sen (Windows Me, släpptes 2000, senaste och sista DOS-baserade OS:et från MS) man kunde starta om en Windows-dator med CTRL-ALT-DEL, tänk hur saker kan utvecklas.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-26 22:05

Super Mario, han är välkommen i AppStore vilken dag som helst om ni frågar mig

Ursprungligen av zinned:

Super Mario, han är välkommen i AppStore vilken dag som helst om ni frågar mig

Det är när jag läser denna typen av uttalanden som jag skrattar ihjäl mig.

  • Medlem
  • 2012-06-19 20:38

Windows nya surfplatta heter Surface. Låter roligt på svenska och jag får helt andra associationer. (sur-ansikte) Hur som helst. När Steve Ballmer skulle demonstrera den så vägrade den fungera.

Microsoft försöker utmana Ipad - DN.SE

Jag citerar ifall artikeln plockas bort:

"Plattan med namnet Surface är för både arbete och lek, sade Microsofts vd Steve Ballmer när han visade upp den i Los Angeles på måndagen.
Men då chefen för Microsoftägda Windows och Windows Live Division, Steven Sinofsky, skulle demonstrera apparaten vägrade dess pekskärmen först att fungera. Det blev ett nervöst ögonblick för honom innan Sinofsky fick ordning på kommandona."

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-14 10:40
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-14 11:54

Androidtelefoner skickar betal-SMS utan att användaren vet om det!
Androidtrojaner spreds på Google Play i veckor - IDG.se

  • Medlem
  • 2012-07-14 12:12
Ursprungligen av kenjon:

Androidtelefoner skickar betal-SMS utan att användaren vet om det!
Androidtrojaner spreds på Google Play i veckor - IDG.se

Jag vet inte vad som är roligast, att de hittat skadlig kod eller kommentarerna som efter bara typ två inlägg handlar om Apple och inte Android. Skygglappar på!

Det går attförutspå vilka som kommenterar artiklarna på idg och ungefär vad de kommer att skriva

Lumia 900 som skulle vara en sån iPhonekrossare såååååå....

Sista jag läst är att det uppskattas att ca 330 000 st sålts i USA.
Det är väl vad som säljs under en dag eller nåt om man jämför med Android/iPhone....

Och varför skall man köpa en?
MS kommer med Win 8; bulldozrar över allt. Så en WP7 från Nokia verkar ju vara en "Zombie"
(den är egentligen död, den vet bara inte om det än...)
Nokia och MS har "samarbete" (vilket innebär att Nokia förvandlas till en lydig liten slav som gör
precis som MS säger).

Noki akommer aldrig komma upp ur diket.

  • Avstängd
  • 2012-07-15 13:54
Ursprungligen av Goflorp:

Lumia 900 som skulle vara en sån iPhonekrossare såååååå....

Sista jag läst är att det uppskattas att ca 330 000 st sålts i USA.
Det är väl vad som säljs under en dag eller nåt om man jämför med Android/iPhone....

Och varför skall man köpa en?
MS kommer med Win 8; bulldozrar över allt. Så en WP7 från Nokia verkar ju vara en "Zombie"
(den är egentligen död, den vet bara inte om det än...)
Nokia och MS har "samarbete" (vilket innebär att Nokia förvandlas till en lydig liten slav som gör
precis som MS säger).

Noki akommer aldrig komma upp ur diket.

Tror nog att Nokia, Sony (Ericsson) och liknand får svårt att hävda/resa sig över huvud taget... endast kanske väldigt speciella mobiltillverkare med extremt nischade mobiler typ okrossbara/absolut vattentäta/militära etc kommer leva kvar.

  • Medlem
  • 2012-07-15 14:35

Om Nokia börjar göra bra och snygga Andoidlurar kan de säkert komma tillbaka.
Det skulle heller inte förvåna mig om EU kommer att försöka tvinga Apple att släppa in andra aktörer i AppStore eller kanske till och med öppna för att vem som helst ska få bygga hårdvara för Mac OS/IOS. EU har ju gått ganska hårt åt Microsoft.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-22 19:15

Det tror jag inte. Om Apple använder sin dominans för att kväva konkurrensen då tror jag EU kan bli aktivt men det har Apple inte gjort ännu. Apple har i och för sig flera patent processer mot flera konkurrenter men jag tror inte det för Apple gör inget olagligt som MS gjorde med Internet Explorer mot Netscape.

nuu! nu jäklar! nu kommer det vända....

En sån "kille feature", det här blir VisiCalc all over again.... STORA nyheter för WP-nissarna

Windows Phone 8 will reportedly include screen capture functionality | The Verge

- Vaddå att ta screenshots inte är big news... klart det är.

Vad kul, ni försöker vara seriösa - i 99Mac's minst seriösa tråd....

mouhahahahaha

From bad to worse and from good to great | asymco

  • Avstängd
  • 2012-07-22 22:03
Ursprungligen av Goflorp:

mouhahahahaha

[ATTACH="CONFIG"]33896[/ATTACH]

From bad to worse and from good to great | asymco

Wow...

Ursprungligen av Goflorp:

mouhahahahaha

[ATTACH="CONFIG"]33896[/ATTACH]

From bad to worse and from good to great | asymco

Fast detta är raka motsatsen till varför jag alltid var stolt över att vara Mac användare på den tiden då få var det. Det är ju alltid den största alla siktar mot, på ett sätt eller annat...

Jag kommer alltid använda vad jag tycker är bäst, och de senaste 19 åren har det varit Macintosh, och sedan jag bytte ut min SonyEricsson K810i så har det varit iPhone, och när jag ser min chef försöka svepa sin nya Nokia så kommer det fortsätta vara iPhone. Men jag väljer inte iPhone för att Apple dominerar som de gör, och det är lätt att se hur alla andra gör allt för att skjuta ner Apple.

Fast å andra sidan lyckas de inte speciellt bra...

Moahahahhaha!!

  • Avstängd
  • 2012-07-22 22:54
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Fast detta är raka motsatsen till varför jag alltid var stolt över att vara Mac användare på den tiden då få var det. Det är ju alltid den största alla siktar mot, på ett sätt eller annat...

Jag kommer alltid använda vad jag tycker är bäst, och de senaste 19 åren har det varit Macintosh, och sedan jag bytte ut min SonyEricsson K810i så har det varit iPhone, och när jag ser min chef försöka svepa sin nya Nokia så kommer det fortsätta vara iPhone. Men jag väljer inte iPhone för att Apple dominerar som de gör, och det är lätt att se hur alla andra gör allt för att skjuta ner Apple.

Fast å andra sidan lyckas de inte speciellt bra...

Moahahahhaha!!

Håller med...

Jo, förr var det ju "entusiaster" som körde Mac om man säger så, jag var inte en av dom då jag helst byggde prestanda-maskiner själv, men för en 5-6 år sen började jag snegla allt mer på en Mac Pro och för fyra år sen bytte jag läger.
Har aldrig ångrat mig då jag gillar nästan allt med Apples produkter, som design, kvalitet och uppfinningsrikedomen mm... men framförallt att "det bara funkar"...
Klart har det varit bakslag också, och finns fortfarande saker jag saknar på den här sidan, men det är så få saker att dom knappt når upp till fotknölarna i jämförelse med fördelarna.

Finns ju iofs en hel del produkter utanför Apple som jag gillar skarpt också, tex BoxeeBox men inte är dom många inte...

Sen börjar jag ju så smått gilla 99mac å folket här också

Ursprungligen av LaHe:

Sen börjar jag ju så smått gilla 99mac å folket här också

Det går över.

Bevaka tråden