Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cinema 24 HD?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en cimena Display 24 tum, inköpt 2010. Är det en HD-skärm?

T.ex. om jag spelar upp en HD-film i den visas den då i full upplösning? frågan är alltså om min CD är en HD skärm likt dagens tv-apparater?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-10 20:02

Stämmer! Det är en full HD skärm. Dvs klarar av 1920*1080 pixlar.

Skulle säga att du får mer än med en TV.

Dels för att Cinema display har 1920x1200, och dels för att TV-burkar envisas med att overscanna och klippa bort kanterna på bilden.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-06-10 21:55
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Skulle säga att du får mer än med en TV.

Dels för att Cinema display har 1920x1200, och dels för att TV-burkar envisas med att overscanna och klippa bort kanterna på bilden.

Helt en inställningsfråga på teven. Platta tingest har sällan det problemet då de har ofta (alltid) har styrning på pixelnivå (1:1). På ACD blir det istället sorgkanter. Vilket förstås inte spelar någon roll. Det blir mer biokänsa

Ursprungligen av Jeppe_E:

Helt en inställningsfråga på teven. Platta tingest har sällan det problemet då de har ofta (alltid) har styrning på pixelnivå (1:1). På ACD blir det istället sorgkanter. Vilket förstås inte spelar någon roll. Det blir mer biokänsa

sorgkanter?

Ursprungligen av Starfruit:

sorgkanter?

Svart ram runt brukar kallas "sorgkant"

Ursprungligen av Jeppe_E:

Helt en inställningsfråga på teven. Platta tingest har sällan det problemet då de har ofta (alltid) har styrning på pixelnivå (1:1). På ACD blir det istället sorgkanter. Vilket förstås inte spelar någon roll. Det blir mer biokänsa

Dô, om du kommer hem till mig och fixar detta bjuder jag på en låda øhl!

Det gäller en Samsung LE32M61B, och HDMI från Macen. Har letat upprepade gånger efter en sådan inställning. Finns inte.

Funkar med VGA dock.

Edit: fann att det bara funkar att pixelmappa över VGA på den här TVn.
http://pixelmapping.wikispaces.com/Samsung+TVs

Senast redigerat 2010-06-10 23:07
1
Bevaka tråden