Försvunnen eller försenad MBP?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-08 23:38

Hej!

Beställde för några veckor sedan en MBP direkt från applestore, beställde även ett trådlöst tangentbord. Den skickades fredagen den 28:e Maj. Beräknad leverans är den 10:e Juni. TNT var dock här idag och lämnade av mitt tangentbord, men ingen dator. På pappret jag fick av dem så stod det 1 kolli och jag antog att de hade packat allting i en kartong då tangentbordet inte är särskilt stort. Åker iväg till posten för att hämta allting, trodde jag. Får ut ett smalt litet paket och inser direkt att datorn inte har kommit fram. På fraktsedeln som följde med tangentbordet så står datorn med.

Min fråga är då, brukar Apple skicka iväg saker styckvis sådär eller har min dator försvunnit någonstans längs vägen?

Ring och fråga, det bör ju stå 1 av 2 kollin eller något. Jag antar att tangentbordet inte får plats i samma kartong som datorn, så det bör vara 2 kollin enligt mig.

Möjligt att applestore gör del-leveranser, någon annan har säkert bättre koll än mig på det.

• Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-08 23:42

Jag ska ringa så fort jag vaknar imorgon. Lite skumt känns det ändå, att de inte packar ihop allt i en stor kartong. Måste ju bli dyrare för Apple att skicka 2 kollin vid olika tidpunkter liksom.

Men jag får väl vänta tills imorgon. Tack ändå keptang!

//Fredrik

Ursprungligen av evirob:

Jag ska ringa så fort jag vaknar imorgon. Lite skumt känns det ändå, att de inte packar ihop allt i en stor kartong. Måste ju bli dyrare för Apple att skicka 2 kollin vid olika tidpunkter liksom.

Men jag får väl vänta tills imorgon. Tack ändå keptang!

//Fredrik

Yep, det är så det funkar i dagens läge, man skickar styckevis istället för att spendera pengar på sampackning. Märkligt, men så funkar det.

Hoppas att du får datorn inom kort så inget strular!

1
Bevaka tråden