Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipad och iphone sverigekrock

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-06-07 23:18

Slog mig precis.

Varken ipad eller iphone 4 har fått release date i Sverige. En kvalificerad gissning är väl att ipad kommer lanseras tidigare, borde det inte betyda att dom i så fall senarelägger iphone lanseringen för att inte sno för mycket mediautrymme?

Eller kanske tvärtom, ipad får flytta på sig så iphone får prime time?

Bara en marketing tanke i min evil hjärna

Juli.

iPhone 4 ska dyka upp någon gång i juli.

Senast redigerat 2010-06-07 23:33
  • Oregistrerad
  • 2010-06-08 00:02

Var står det?

Ursprungligen av studiox:

Var står det?

Din timing för denna post var inte helt optimal eftersom Steve Jobs tidigare under kvällen presenterade iPhone 4 och nämnde att Sverige är ett av de länder som kommer att få iPhone 4 i andra vågen under juli månad.

Och vi är ganska många som tror att ipad kommer till Sverige när iOS 4.1 kommer med ipad stöd och (sannolikt) svenska som språk.

Ingen vet, det är bara mer eller mindre kvalificerade gissningar

  • Oregistrerad
  • 2010-06-08 16:58
Ursprungligen av BlackSmp:

Din timing för denna post var inte helt optimal eftersom Steve Jobs tidigare under kvällen presenterade iPhone 4 och nämnde att Sverige är ett av de länder som kommer att få iPhone 4 i andra vågen under juli månad.

Jag kollade bara liverapporteringen från engadget och där såg jag inte vilka länder det var bland dom 18, så jag utgick bara från att detta var hemligt. Har ännu inte tittat på hela keynoten då det laggat så fruktansvärt.

Såg under dagen att flera svenska media verkar rapportera om det, så något officiellt har jag såklart nu förstått att det finns

  • Medlem
  • 2010-06-08 06:00

Enligt en inte alltför pålitlig källa (Macworld) ska den komma till Sverige i augusti.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-08 06:44
Citat:

iPhone 4 will roll out worldwide to 88 countries by the end of September. iPhone 4 will be available by the end of July in Australia, Austria, Belgium, Canada, Denmark, Finland, Hong Kong, Ireland, Italy, Luxembourg, Netherlands, Norway, New Zealand, Singapore, South Korea, Spain, Sweden and Switzerland.

Källa: Apple Presents iPhone 4

Den enda någorlunda trovärdiga källan jag sett var väl keynoten där Steve Jobs ganska precis 100 minuter in i den säger uttryckligen att Sverige tillsammans med 17 andra länder står på tur i juli. Naturligtvis kan det komma att skjutas på om tillgången skulle visa sig vara alltför liten. Det var väl det som hände förra sommaren? Jag tror dock att de har det ganska välplanerat.

Men vilken produktionsapparat som ska rampas upp... Ipad och Iphone 4. Det är inte helt enkel logistik att fixa

  • Oregistrerad
  • 2010-06-08 22:43
Ursprungligen av BlackSmp:

Men vilken produktionsapparat som ska rampas upp... Ipad och Iphone 4. Det är inte helt enkel logistik att fixa

Nä det tycker jag inte heller, som var min ursprungsfråga. Jag är rätt glad att jag inte sitter på svenska marknadssidan faktiskt.

Tänk också på att det säkert är 3G modellen som kommer säljas i sverige (enbart?) och då är det ju garanterat fabror Telia som ska vara med. Har svårt att tänka mig att dom vill lägga marknadspengar på en ipad när deras egen utväxling blir en sådär 100 triljoner ggr bättre med iphone.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-06-09 16:00
Ursprungligen av BlackSmp:

Men vilken produktionsapparat som ska rampas upp... Ipad och Iphone 4. Det är inte helt enkel logistik att fixa

Inte alls.. Det är två olika flöden - två olika tillverkningslinjer. Inte svårare än att bygga två olika bilmodeller. Men visst, det är inte helt enkelt, men inte någon större utmaning (kan iofs bero på att jag är gravt yrkesskadad )

31:e juli är väl inte ett helt omöjligt lanseringsdatum. iPad kommer senare i augusti och den har ju redan fått grymt mycket mediautrymme, eller hur?

Givetvis, men det är nog inte en barnlek att fixa. Det dyker alltid upp något oväntat på vägen;)

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-06-09 16:14
Ursprungligen av BlackSmp:

Givetvis, men det är nog inte en barnlek att fixa. Det dyker alltid upp något oväntat på vägen;)

Absolut... och ibland inte bara en sak. Men man brukar kunna lösa det mesta om man redan satt en deadline för lanseringen. Apple har garanterat spikat ett lanseringsdatum för iPhone 4 i Sverige, sedan någon gång i december.

  • Oregistrerad
  • 2010-07-27 00:00

Då blev det klart iaf - Sverige får ingen padda, än iaf. Trots att den redan sålt i 2 miljoner ex eller vad det nu var. Förstår apple såklart, men nu känns det som vi inte får någon padda förrän lagom till jul.

Frågan är ju om vi ens får version 1 av iPad.

1
Bevaka tråden