Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Livebevakning av WWDC

Tråden skapades och har fått 201 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zappee:

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/06/iphone4main.jpg

Den synliga sensorn på den vita var inte snyggt.

Är inte det kameran?

Enkelt! Denna skall bli min!:p

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-07 21:35
Ursprungligen av zappee:

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/06/iphone4main.jpg

Den synliga sensorn på den vita var inte snyggt.

Nej, det ser inte snyggt ut. Måste nog se dom först innan jag bestämmer färg denna gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-07 21:32

Fast, om videosamtal enbart funkar med WIFI så går det ju ändå fortfarande använda den nästan överallt idag? Förutom med andra som har en annan mobiltelefon och använder det via vanliga nätet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-07 21:39

Verkar vara en schysst nalle

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-07 21:34

Damn you Steve !

Med den skärmen måste ju en gubbe som jag gå till ögonläkaren och laseroperera mig ...

Ursprungligen av obibobi:

Damn you Steve !

Med den skärmen måste ju en gubbe som jag gå till ögonläkaren och laseroperera mig ...

Tror snarare tvärt om, det kommer bli lättare att läsa text för de som ser dåligt på den nya iPhonen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-07 21:38

Telenor är snabbast med "ny" info.

------------

Måndagen den 7:e juni lanserade Apple en ny version av iPhone i USA – iPhone 4.
Beräknad säljstart för iPhone 4 i Sverige är juli 2010, och vi ser fram emot att kunna erbjuda den till våra kunder!

Vi kommer självklart att göra vårt yttersta för att säkra god tillgång i alla våra kanaler och återkommer så snart som möjligt med information om eventuell förhandsbokning och andra nyheter som kan vara av intresse för våra kunder.

Enda som saknas nu är FM-radio, men det finns ju å andra sidan SR Player. Så löstes det på sätt och vis.

Får se om man har råd att avvara en arm och ett ben. Köpläge hursom!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-06-07 21:55

Här tittar jag in på ett av mina sällsynta besök. Hej hej!

Konstigt det där med hur heta känslorna ska bli så fort det är något om iPhone eller Androidtelefonerna. Hela internet svämmar för närvarande över av mer eller mindre hatiska diskussioner om vad som är bäst. Personligen föredrar jag iPhone utan tvekan, men Androidtelefonerna är väl fina grejer de med och framför allt känns det främmande att hysa agg mot de som föredrar dem. Precis som det känns lite overkligt att bli kallad för det ena eller andra för att man kör iPhone. Well, well, människor, can't stand them.

Konstaterar att kameran och skärmen egentligen är det enda med hårdvaran som lockar och att fyran inte alls är lika snygg som 3GS. Någon associerade tidigare till gamla Leica och det hade ju varit schysst, fast jag får mer Sony-Ericsson-vibbar tyvärr.

Mjukvaran däremot får mig att slå volter och multitasking är ju så välkommet att det nästan gör ont. Pris ske Gud! Äntligen kan jag läsa DN.se och lyssna på Spotify samtidigt på väg till jobbet. Ibland behövs inte mer än så.

På det hela känner jag mig nöjd: Jag kommer inte att sukta så värst efter nya luren utan kan lugnt ånga på med den gamla tills abonnemanget går ut i alla fall, efter att ha uppdaterat OS:et. Bra så! Ungefär som att jag fortfarande är hur nöjd som helst med min tre år gamla MacBook. Tycker faktiskt om att utvecklingen gått dithän att man inte måste byta datorer eller telefoner (smartphones då) varje år för att överhuvudtaget kunna använda grejerna på ett bra sätt. Det är ett skapligt resursslöseri vi ägnat åt oss (och fortfarande gör iofs) om mitt gröna jag får lysa igenom lite.

Jag hörde rykten om att de kommer att ta betalt för uppgradering till IOS4. Vet ni om det stämmer och i så fall vad det kommer att kosta?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-07 21:59
Ursprungligen av Skilling:

Jag hörde rykten om att de kommer att ta betalt för uppgradering till IOS4. Vet ni om det stämmer och i så fall vad det kommer att kosta?

Stämmer inte, däremot kommer det numera bli gratis även för iPod touch:
iPhone OS 4 renamed iOS 4, launching June 21 with 1500 new features -- Engadget

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-06-07 22:12
Ursprungligen av Jetwash:

Stämmer inte, däremot kommer det numera bli gratis även för iPod touch:
iPhone OS 4 renamed iOS 4, launching June 21 with 1500 new features -- Engadget

Tack för info.

Min iPhone 3G känns just nu väldigt gammal. Bara designen gör att jag vill byta till en 4. För att inte tala om allt det andra....

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-07 21:57

Nu har jag sett filmen på Apples sida och blir ÄNNU mer sugen på denna nya fina fantastiska telefon. Jag känner mig så nöjd och glad
Tycker inte ni också att det här känns väldigt spännande och ROLIGT?

Apple - iPhone - View the features of the new iPhone 4.

Ursprungligen av Eva:

Nu har jag sett filmen på Apples sida och blir ÄNNU mer sugen på denna nya fina fantastiska telefon. Jag känner mig så nöjd och glad
Tycker inte ni också att det här känns väldigt spännande och ROLIGT?

Apple - iPhone - View the features of the new iPhone 4.

Jag är nog mest nöjd och glad att man äntligen (nåja inte riktigt ännu) kan köra fler program samtidigt, framförallt möjligheten att kunna köra Spotify samtidigt som runkeeper.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-07 22:11
Ursprungligen av Eva:

Nu har jag sett filmen på Apples sida och blir ÄNNU mer sugen på denna nya fina fantastiska telefon. Jag känner mig så nöjd och glad
Tycker inte ni också att det här känns väldigt spännande och ROLIGT?

Apple - iPhone - View the features of the new iPhone 4.

It's cool. I will buy it for sure. It will be my first own iPhone

A big step in my life.

Filming and flashing , hmmmmm. With second thought not so much flashing i guess

Hope to see you guys in nearest apple store real close to you

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-06-07 22:03

Vad kan man förvänta sig för SAR-värde? iPhone har blivit utdömd på vissa företag som standardtelefon just för så högt SAR-värde. Andra företag som t.ex. Umeå universitet är på gång att ta fram ny policy där iPhone 3Gs blir utdömd. Hoppas iPhone 4 blir bättre.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-07 22:08
Ursprungligen av tawi:

Vad kan man förvänta sig för SAR-värde? iPhone har blivit utdömd på vissa företag som standardtelefon just för så högt SAR-värde. Andra företag som t.ex. Umeå universitet är på gång att ta fram ny policy där iPhone 3Gs blir utdömd. Hoppas iPhone 4 blir bättre.

Intressant, vad är SAR-värde?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-06-07 22:11

Hur mycket strålning den avger.

Specifik absorptionsnivå - Wikipedia

Ursprungligen av Eva:

Intressant, vad är SAR-värde?

Ursprungligen av Eva:

Intressant, vad är SAR-värde?

Mobilstrålning.
Men ligger inte iPhone runt snittet?
Mobilfakta - Lista över SAR-värden - SAR values

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-06-07 22:10
Ursprungligen av tawi:

Vad kan man förvänta sig för SAR-värde? iPhone har blivit utdömd på vissa företag som standardtelefon just för så högt SAR-värde. Andra företag som t.ex. Umeå universitet är på gång att ta fram ny policy där iPhone 3Gs blir utdömd. Hoppas iPhone 4 blir bättre.

Märkligt, tycker jag som lekman. Citerar Strålsäkerhetsmyndigheten:

"Alla mobiltelefoner som säljs inom EU har lägre SAR-värde än gränsvärdet 2 watt per kilogram kroppsvävnad. Gränsvärdet bygger på kunskap från omfattande forskning. Det är satt med god säkerhetsmarginal till säkerställda hälsoeffekter. SAR-värdet finns i manualen till din mobiltelefon."

Länk

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-06-07 22:15
Ursprungligen av Skilling:

Märkligt, tycker jag som lekman. Citerar Strålsäkerhetsmyndigheten:

"Alla mobiltelefoner som säljs inom EU har lägre SAR-värde än gränsvärdet 2 watt per kilogram kroppsvävnad. Gränsvärdet bygger på kunskap från omfattande forskning. Det är satt med god säkerhetsmarginal till säkerställda hälsoeffekter. SAR-värdet finns i manualen till din mobiltelefon."

Länk

Visst gränsvärdet är satt till 2 watt/kg kroppsvävnad i EU. Strålskyddsmyndigheten är tvungen att rätta sig efter det men talade tidigare om ett värde om 0,8watt/kg vilket många fortfarande går efter(försiktighetsprincipen). 3Gs har strax över 0,9 om jag inte minns fel. Vad iPhone 4 har är frågan, hoppas på lägre.

Det där är inget att bry sig om - en Iphone ska man inte prata i (alltså ha mot skallen) - inte mera än en/två minuter per dag i alla fall. Att man kan prata i den är liksom en blindtarm som hänger med från mänsklighetens tidigare utveckling.

Ursprungligen av tawi:

Vad kan man förvänta sig för SAR-värde? iPhone har blivit utdömd på vissa företag som standardtelefon just för så högt SAR-värde. Andra företag som t.ex. Umeå universitet är på gång att ta fram ny policy där iPhone 3Gs blir utdömd. Hoppas iPhone 4 blir bättre.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-06-07 22:04

Den nya skärmen är TOTALT knäckande. Det är ju som tryckt text. Jag har inte känt mig så omkörd av en hårdvarurevision på 10 år. 3GS känns som Pentium III.

Ursprungligen av planB:

Den nya skärmen är TOTALT knäckande. Det är ju som tryckt text. Jag har inte känt mig så omkörd av en hårdvarurevision på 10 år. 3GS känns som Pentium III.

Är du på plats och sett den i verkligeheten? I så fall, hur känns finishen? Är baksidan lika halkig?

  • Medlem
  • Skara
  • 2010-06-08 03:39

Keynote...

brukar inte apple släppa sin keynote till deras podcast runt 00-01?

Ursprungligen av planB:

Den nya skärmen är TOTALT knäckande. Det är ju som tryckt text. Jag har inte känt mig så omkörd av en hårdvarurevision på 10 år. 3GS känns som Pentium III.

Jag tycker också att det på många sätt verkar vara den intressantaste nyheten. Jag måste bara bara fråga om du sett den personligen? (din formulering låter lite så) och jag misstänker att det är först i verkliga livet som skillnaden blir påtaglig.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-06-07 22:16
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag tycker också att det på många sätt verkar vara den intressantaste nyheten. Jag måste bara bara fråga om du sett den personligen? (din formulering låter lite så) och jag misstänker att det är först i verkliga livet som skillnaden blir påtaglig.

Nej, givetvis har jag inte sett den, men jag ser ju på de högupplösta presentationsvideorna, och dessutom kan man dra en och annan slutsats av att titta på pixlarna på 3GS och dela dessa i fyra delar...

Revolution.

Ursprungligen av planB:

Nej, givetvis har jag inte sett den, men jag ser ju på de högupplösta presentationsvideorna, och dessutom kan man dra en och annan slutsats av att titta på pixlarna på 3GS och dela dessa i fyra delar...

Revolution.

Kollar man dessutom på jämförelsebilderna hos bla Engadget så ser den nya skärmen helt otrolig ut i jämförelse. Och det är en fotograferad skärm...

Den nya skärmen är lockande, och att kunna filma i HD.
Fast borde inte inte 32GB börja kännas för lite när apparna och video har högre upplösning, och börjar man filma i HD så försvinner gigabyten fort. Jag har i stort sett redan fyllt mina 32GB på min 3Gs med allt möjligt.
Väntar nog in 64GB, eller 3Gs'en håller kanske ett år till.

Bevaka tråden