Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Från iMovie 2.0.3 till 8.0.6?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En granne har gjort en film i iMovie 2.0.3 som jag vill importera till min dator där jga har iMovie 8.0.6. När jag kopierat hela projektet och lagt på min hårddisk kan min version av iMovie inte öppna projektet. Hur gör vi bäst?

1. Han exporterar till minidvband och jag imorterar från detta med hans eller min videokamera till min dator?

2. Han exporterar filmen som Quicktime i bästa kvalitet och jag kopierar filmen till min hårddisk.

3. Annat, bättre alternativ som vi inte förstått att det finns......

Tacksam för råd!

#2 skulle nog vara det bästa. MvH

edit: Ifall det är så att du bara ska kolla på den så brukar det i den gamla prokjektmappen finnas en .mov-fil som du kan spela upp direkt i QuickTime.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-06 11:48

Jag är ingen expert på iMovie men jag har för mig att iMovie 8 kan importera gamla iMovie projekt. Om du fortfarande har iMovie HD så prova att öppna projektet med iMovie HD, spara den som iMovie HD projekt och sen importera den från iMovie 8.

Annars så skulle jag inte rekommendera att spara som quicktime eftersom du förlorar kvalitet varje gång du sparar den. Prova att spara den som dv film istället. Filen blir otroligt stor men med ingen data förlust.

//Rob

1
Bevaka tråden