Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicklook på iWork- och Officedokument har slutat fungera

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-02 12:59

Den senaste tiden har jag inte kunna quick-looka varken pages, numbers, eller word dokument. Det har alltid fungerat tidigare och har plötsligt slutat. Är det någon som vet vad som kan orsaka det? Jag har provat att ominstallera iWork09 utan resultat.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-03 10:26

Har du återställt datorn från en Time Machine-kopia? I sådana fall är en lösning att installera den senaste combo-uppdateringen.

Se vidare: Snow Leopard 10.6.2: Quick Look is blank after Time Machine restore | MacFixIt - CNET Reviews

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-03 11:17

Jag hittade den lösningen på ett annat forum, men att installera combon hjälpte inte

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-06-03 11:30
Ursprungligen av insats:

Jag hittade den lösningen på ett annat forum, men att installera combon hjälpte inte

Och vilken var lösningen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-03 11:42

Jag har inte hittat en lösning än - utan jag menade att det var det svaret jag redan sett efter att ha googlat på problemet.

Hittills har jag alltså testat:

Laddat ner och installerat combo update
Återskapa com.apple.quicklook.plist

Uppdatering:

Jag hittade den här sidan:
http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-20004494-263.html

Som innehåller ytterliggare lite information om vad man kan göra efter att man installerat combon. Jag ska prova det och återkommer

Senast redigerat 2010-06-03 11:54
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-06-03 14:00
Ursprungligen av insats:

Jag har inte hittat en lösning än - utan jag menade att det var det svaret jag redan sett efter att ha googlat på problemet.

Alldeles riktigt. Det stod ju den och inte en lösning. Och det såg jag inte i farten... My bad.

1
Bevaka tråden