i5 eller i7 i MBP17?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag tänkte i nästa vecka beställa mig en MBP17. Men jag har lite ångest över vilken cpu jag skall välja till.

Jag kommer att köra parallels i burken ihop med Win7. Detta för att jag har en del program i windows som jag inte har till Mac.

Jag kommer köra in 8 gig minne i den då jag har stickorna liggandes hemma. Så den biten är klar. Men detta med CPU är inte helt enkelt.

Jag håller på med lite bilder åså, inte några jätte redigeringar, men ändå.
Musik lyssnar jag på väldigt mycket och har ungefär 50k låtar i Itunes, vilket kräver sin kraft.
Jag kommer att spela PC spel på den...dock under bootcamp.
Det blir en del filmkörande på den också, men det är knappast ett argument för en starkare CPU.

Kommer nog för det mesta att ha igång både OsX och Win7 samtidigt då jag jag håller mycket konversationer uppe i MSN. Och nej....det finns inget annat alternativ till MSN i nuläget.

Nu med tanke på detta. så är jag rätt tveksam till om det behövs en i7. Borde det inte räcka med i5?

Intel SSD 160 G2 kommer att bankas in också som sys.disk. Kanske också den medföljande disken på 500 i en optibay för lagring.

Jag tackar för hjälpen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-31 23:50

Har alltid kört snabbast och bästa modellen håller längst. Men för dina ändamål skulle du klara dig med en i5a.

Ärligt talat tror jag inte att det gör någon större skillnad. Vill du ha en jättesnabb eller en mer jättesnabb maskin? Skulle tro att du rentav hade kunnat använda förra årets modell utan problem.

1
Bevaka tråden