Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billigare eller tvärt om?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-31 21:10

Hejsan, jag är ny i forumet och hoppas jag kommer att trivas.
Det är såhär att jag har en god vän som ska åka till New York i sommar och jag har bett honom köpa en Macbook Pro då till mig. Har kollat valuta och sådant och har kommit fram till att det blir runt 3200kr billigare att köpa den där än hemma(1199$=8898.38kr, pris hemma 11.995kr). Han kommer då även posta hem den till mig och då kommer frågan, kommer jag få den billigare än om jag skulle köpt den i sverige (dvs macbook+frakt) ?

99Mark

Det blir ju lite skit med US tangentbord, tangentbordet är elupplyst och kostar ungefär det du tjänar in att byta.

Finns massa trådar kring detta, vad som gäller med US-priser, New York State Tax osv.
Sök lite på forumet.

Skickar du den med UPS / DHL etc är risken stor den fastnar i tullen med 25% moms som följd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-31 21:55

Glömde att säga det att jag vill ha ett engelskt tangentbord, det enda jag funderade på var eldelen, kommer det funka?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-05-31 23:31
Ursprungligen av 99Mark:

Glömde att säga det att jag vill ha ett engelskt tangentbord, det enda jag funderade på var eldelen, kommer det funka?

Hej och välkommen!
Funkar utmärkt, men du får byta ut den lilla kontakten på laddaren (den är löstagbar) och ersätta med en europeisk (kan kosta en vacker slant på Apple Store om du inte har en sedan tidigare från ex. en iPhone eller iPod) eller varför inte sladd från Kjell&Co för 39 kr?

Lycka till.

Också ett kärt samtalsmämne på forumet.

Detta har ältats och svarats på tidigare, det blir bara pannkaka att försöka svara på det hela en gång till.

Sök, bäst på Google med :site 99.se du hittar mkt info.

1
Bevaka tråden