Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Powerbook!!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var inne på Computercity tidigare i dag och där sa dator ansvarig chefen att apple kommer att introdusera nya Powerbooks inom några veckor kanske redan nästa vecka...detta är en säker källa och därför säljer computercity ut alla powerbooks!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-14 19:32

Computer City är väl förvisso inte särsklit intressereade av Mac-försäljning, men ryktet stämmer nog.
Såg att Apple helt plötsligt har 3-5 veckors leveranstid på PBG4 15". Det brukar betyda att de inte kommer att leverera överhuvudtaget. Scribona har också sålt slut sina exemplar och "andra" ÅF i Göteborg har köpt av vårat lager.

Ny modell i antågande alltså.

Hur kan man se hur lång leveranstid det är? Min mor har nämligen beställt en Powerbook 12" från Apple idag, tror du att de kommer ta lång tid?? eller syftar du på större leveranser??

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-08-14 21:55

Jaha! Då blir väl en 17" till salu dåråå.

Hey joe med Black Uhuru pumpar för tillfället.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-14 22:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
Hur kan man se hur lång leveranstid det är? Min mor har nämligen beställt en Powerbook 12" från Apple idag, tror du att de kommer ta lång tid?? eller syftar du på större leveranser??

Hur lång leveranstid det är får man ALDRIG reda på av Apple. Vi ÅF kan dock få en hint när vi beställer hem grejer och man kan även kolla på hur Scribona ser på det. Just nu har det faktiskt ökat till 6-8 veckor på samtliga modeller.

Hoppas inte för mycket.

15" TiBook byts mot 15" AluBook med belysning i tangentbordet. De andra AluBook får lite högre hastighet och lite uppiffat på andra punkter. Säg att det blir 1.3 GHz G4.

Det är vad jag tror det blir. Inte mycket att bli upphetsad av, men det gör inte så mycket för Apples knädatorer är så förbaskat bra redan att det inte finns så mycket mer att önska just nu! Ja, mer än G5 förstås, men det kommer när det kommer. Ny design kommer nog när G5 kommer.

Däremot skulle jag kunna tänka mej en iPod II, en vassare iPod som dels är mer av en fullfjädrad PDA och dels har inspelning, och kanske nåt mer. Utbyggbar med moduler? Nja...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Hoppas inte för mycket.

15" TiBook byts mot 15" AluBook med belysning i tangentbordet. De andra AluBook får lite högre hastighet och lite uppiffat på andra punkter. Säg att det blir 1.3 GHz G4.

Lägg till AirPort Extreme, Bluetooth och FW800 också så har du nog datorn som lanseras på tisdag. (Och en dator jag gärna skulle vilja ha...)

Edit: Jag syftar alltså på PB 15".

  • Oregistrerad
  • 2003-08-14 23:17

jepp, vore klockrent. framförallt inbyggt BT, det gillar jag skarpt

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-08-14 23:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Lägg till AirPort Extreme, Bluetooth och FW800 också så har du nog datorn som lanseras på tisdag. (Och en dator jag gärna skulle vilja ha...)

Edit: Jag syftar alltså på PB 15".

På min önskelista finns också USB 2, men man kanske inte få allt.

80gigs hd är nog också ganska troligt.

Vore ju tufft om de kunde återinföra möjligheten att ta ur dvd'n och köra dubbla batterier eller dubbla hårddiskar.

Men det är nog som ni säger, bara en lagom hottad alu15"are.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kemppe
På min önskelista finns också USB 2, men man kanske inte få allt.

PC-card?

1
Bevaka tråden