Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bose högtalare tystnade helt plötsligt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett Bose Companion 5-system till min MBP. Har varit oerhört nöjd med dom, men så för ett par dagar sen tystnade dom helt plötsligt. Det kom några pip, det lät som en slags felsignal, typ *beep beep beep*. Men kan inte framtvinga ljudet igen.

De fungerar ypperligt om jag kör via 3.5mm-pluggen, men inte via usb som jag alltid gjort innan. Kan inte se några fysiska defekter, ex 'pinnar' i usb-kontakten som inte är som de ska. Märker heller inget glapp, dvs får inget ljud hur mycket man än försöker justera kontakten. Har också testat med annan dator utan framgång.

Om ni undrar varför ovan fråga:
1. Svarta USB-kabeln är snyggare än min 5m långa vita 3.5mm audiokabel
2. Vill helt enkelt allt ska fungera
3. Nyfiken

Har du testat detta:
No sound from the ! system.
• Disconnect the USB cable from your computer and plug it in again.
• Make sure connections are secure (See “Making system connections” on page 8).
• Check your speaker cords for damage that may be causing an open or short circuit.
• Turn the volume ring on the control pod clockwise.
• If you are using a connected audio device, make sure it is plugged in and the volume !
control on the device is turned up.
• Make sure the speaker system is in the Active mode (control pod indicator is Green).
• Disconnect headphones.
• Restart your digital audio application. Make sure mute is not set in the application and
that the volume is set at a reasonable level.

Ref: http://products.bose.com/pdf/customer_service/owners/og_companion5.pdf

Sorry, glämde sätta bevakning på egen tråd.
Som svar på din fråga; yes allt det där är testat..

bifogar en dump från en windowsdator jag testade på. Fick inget felmeddelande över huvud taget på min MBP

Vissa av mina USB-enheter brukar ta semester ibland. Dvs, helt plötsligt funkar dom inte och finns inte att hitta i datorn (Dock XP). Efter att man gjort allt i sin makt, installerat om, startat om x antal gånger, uppdaterat drivrutiner, tagit en fika, bytt mellan alla USB-portar man har etc så ger man upp och sen helt plötsligt funkar dom igen... =_=

Ursprungligen av ChibiChibiUsagi:

Vissa av mina USB-enheter brukar ta semester ibland. Dvs, helt plötsligt funkar dom inte och finns inte att hitta i datorn (Dock XP). Efter att man gjort allt i sin makt, installerat om, startat om x antal gånger, uppdaterat drivrutiner, tagit en fika, bytt mellan alla USB-portar man har etc så ger man upp och sen helt plötsligt funkar dom igen... =_=

Hahaha det var inte mycket konkret, men ja hoppas ändå det kan va så

Skickade till Bose-supporten men de hänvisade till inköpsstället, men garanti osv är inte giltigt längre och dessutom utfärdat i Sverige (bor i Norge nu). Tänkte ta en sväng inom en Bose-butik och höra mig för om ev. kostnader för felsökning/reparation.

Nej, inte mycket till hjälp antar jag. =/
Min morfar ringde i panik för ett tag sen. Hans mus hade slutat fungera utan anledning när han startade datorn och fick just felmeddelandet att USB-enheten inte kändes igen. Så bad honom byta mellan portarna och så, sen efter några gånger så pling, installerades den igen. Efter att mormor läst hela det där felmeddelandet för mig minst 4 gånger då. ;D
Hoppas verkligen det löser sig.

1
Bevaka tråden