Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Favorit i repris: locköppning..

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Varje del har sin egen historia. Ta storleken på greppskåran till exempel", som Apple skriver på sin sajt: Apple - MacBook Pro - Design - Det revolutionerande Unibody-höljet i aluminium.

Men hur jag ska då få in tummen/fingrarna i denna 'greppskåra'? Revolutionerande design? Jo, jag tackar - men locket sitter minsann rätt hårt. Hur tusan använder jag greppskåran bäst? Med tummen? Med fingrarna? Inte ska man använda naglarna? :/ Det sitter ju en gummilist i ramen på locket å det kan kanske vara bra att skona den?

Originaltråden är här: http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/108853-oppna-locket-med-hand-tva.html

Jag tycker dock att öppnandet i Unibodyn skiljer sig en aning från den gamla 3,1:an jag hade tidigare, därav denna trådstart.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-05-26 16:03

Jag greppar tag i locket med tummen i "skåran" och övriga fingrar på "locket"
(Var och en har fri tolkningsrätt på denna mening)

Lite trångt, men det går.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-26 16:10

Jag har inga problem med den. Tar långfingret och ringfingret lite halvsnett in i skåran och lyfter bara rakt upp utan att nudda någon annanstans.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-27 08:33

Jag sätter alltid vänster tumme i "urgröpningen" och sedan höger tumme under locket på samma ställe medan högerhandens fingrar går över locket, sedan öppna. Använder jag bara en hand får jag inte upp den då datorn glider iväg...

Jeppe, Jeppe..

Rajje: ditt tips kändes lite knepigt, jag har rätt stora händer men det kanske funkar för 13-tummaren?

zinned gav mig det bästa förslaget.

Tack för bra svar på en lite dum(?) fråga!

1
Bevaka tråden