Var köper man DVD-filmer billigast?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-14 16:25

Jepp, var på internet?

• Medlem
  • 2003-08-14 16:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
http://www.dvdnorden.se/

Jag msåte säga att det där var ett av de dyrare ställen jag har sett.
Discshop.se tror jag det vara som var så billigt…
åtminstone på Buffy och vampyrerna och då borde det ju gälla annat också…

• Oregistrerad
  • 2003-08-14 16:40

dvd.se är oftast billigast, ingen fraktavgift om man köper minst tre titlar.

• Oregistrerad
  • 2003-08-14 17:06

http://www.homeenter.com/

Min mor gick med för ett tag sedan i denna klubb. En sådan som figurerar i reklamhäften i brevlådan. Priser är väl sådär eller dyra i normalpris men upplägget är det typiska när det gäller skiv/bokklubbar. När du går med så får du köpa 4st för 80kr, sedan två dyra sedan någon billigare för varje köpt dvd. För att kunna gå ur så måste du köpa två fullpris. De har även det typiska att man skall tacka nej till månadens film annars skickas den, har för mig att det är olagligt att skicka sådant som inte beställts. Sammantaget är upplägget det typiska försöket till att binda kunden. Min mor gick med för introduktionserbjudandet och därefter beställde två fullpris för att troligen nu gå ur.

Senast redigerat 2003-08-14 17:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jan-Anders Lindqvist

Okej då…
Har du testat? Är de pålitliga?

• Medlem
  • 2003-08-14 17:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jan-Anders Lindqvist

Trevlig site. Det måste premieras.

• Oregistrerad
  • 2003-08-14 17:34

Discshop har jag handlat ifrån flera gånger. De är inte alltid billigast, men oftast. De har bra service både på förbeställning och på det som är inne. Beställer du före 16 tror jag det är så har du filmerna dagen efter.

Mvh Lari

• Medlem
  • 2003-08-14 18:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Lari Kovanen
Discshop har jag handlat ifrån flera gånger. De är inte alltid billigast, men oftast. De har bra service både på förbeställning och på det som är inne. Beställer du före 16 tror jag det är så har du filmerna dagen efter.

Mvh Lari

De är kanske inte alltid billigast även om de ofta är billiga, men deras service är otroligt bra och deras sida är också mycket bra. Jag rekommenderar den om du inte håller stenhårt på att det måste vara den allra billigaste leverantören

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-14 19:32

Jag håller med om att Discshop inte alltid är billigast men de har helt klart den absolut bästa servicen. Otroligt snabba leveranser. Beställer du inann kl 16 har du filmen i lådan dagen efter.

Är du ute efter lägsta pris och långa leveranstider inte spelar någon roll så finns bl.a.:
cd-wow
dvdboxoffice
Play.com

När det gäller frågor om DVD, ta en titt på DVDforum . Där finns en hel avdelning för prisjakt och shopping. Mycket tips om billiga filmer och erfarenheter av olika webbshoppar. Det finns också tips om vilka ställen som har hög/liten risk för tull m.m.

• Medlem
  • Kiruna
  • 2003-08-14 19:57

Jag rekommenderar ocskå Dvd.se, beställer alltid därifrån. Billig frakt och snabba leveranser. Har bara gott att säga om Dvd.se.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anton S
dvdboxoffice

Tidigare när jag beställt därifrån skickade de dvd-filmen i ett paket med en Malmö-adress som avsändare och som kom direkt i brevlådan, men senast skickades skivan i ett paket med DVDBoxoffice som avsändare och Kanada som avsändarland. Naturligtvis tyckte tullen att det var spännande och valde att lägga på en smidig summa för att jag skulle få hämta ut den på posten. Filmen blev dubbelt så dyr.
En liten varning alltså.

Som både startuppare av webbplatsen/projektet och numera endast kund rekommenderas varmt den mest givna DVD-urlen dvd.se

Eller om du föredrar att surfa dit via dvd.no eller dvd.dk

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kenneth Pilo
dvd.se

Synd att de är så dåliga på asiatisk film bara.

http://www.subdvd.com/ är en bra men dyr svensk nätbutik för de som vill ha filmer som inte är mainstream.

Jag brukar handla av Future Ent, en mycket bra affär med snabba leveranser i de flesta fall och stort sortiment. Frakten ingår i priset. Säljer R1.

Swedisc är en annan mycket bra butik. De har även ett uthämtningsställe i Stockholm som också säljer en del skivor. Region 1.

CD-Wow HK är ett billigt alternativ. Det brukar vara billigare att besöka den sidan och betala med HK-dollar. Dock är sortimentet mindre än hos CD-Wow.net där man betalar med USD. R1, R2 och R3 samt en del R4.

Ytterligare ett alternativ är Choices Direct som säljer R2UK-utgåvor till mycket bra pris. Frakten kostar £2 för varje beställning oavsett hur många skivor den innehåller.

Alla affärer jag nämnt är tullsäkra eftersom de ligger inom EU.

• Oregistrerad
  • 2003-08-15 08:38

Hyrde på boxman.net, funkade hur bra som helst. 250 spänn per månad, hur så många rullar du vill - max 3 per gång.

Sen om man har brännare så....hrm.... eh..

Hur som helst, bra tjänst!

Brafilm.com är också suveränt. Hyra DVDs... Grymt koncept.. Du kan ha dom hur länge du vill..

http://brafilm.com/

Brafilm är helt ok. Lade av över sommaren men snart är det höst och jag funderar på att gå med igen.

Utbudet ser ut att ha förbättrats en del de senaste månaderna.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelle Sten
Synd att de är så dåliga på asiatisk film bara.

http://www.subdvd.com/ är en bra men dyr svensk nätbutik för de som vill ha filmer som inte är mainstream.

Ja SUBDVD har verkligen ett annorlunda sortiment och många filmer som långt senare letar sig till de övriga butikerna finns här före alla andra. Men det kostar rätt rejält eftersom dom specialimporterar. Jag köpte t.ex. Shaolin Soccer långt före Dischop började importera den.

Annars så har jag tre sajter jag tycker är bra för att köpa skivor, alla är stora och etablerade:

www.discshop.se
www.ginza.se
www.dvdon.se

Ett ställe är inte alltid billigast, så man få kolla film för film var bästa priset är. Discshop har, som tidigare nämnts i denna tråd, enormt bra och snabb service.

Vad kostar det egentligen?
Enda prisinfon jag kunde hitta på sajten var att man kan prova på i 10 dagar för 49 spänn.

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
Brafilm är helt ok. Lade av över sommaren men snart är det höst och jag funderar på att gå med igen.

Utbudet ser ut att ha förbättrats en del de senaste månaderna.

Äh, det stod ju faan mitt på förstasidan.
Kanske dags att skaffa glasögon...

Rekommenderar R1-skivor eftersom dessa ofta har högre kvalitet. Bättre produktionskvalitet och elegantare utförande i de flesta fall.

Dessutom finns det betydligt fler skivor utgivna med den regionskoden.

Ni har väl regionsfria spelare antar jag?;)

Butikerna jag länkade till är inriktade på sådana filmer och jag rekommenderar dem än en gång varmt.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-18 20:00

Tänkte handla lite från dvd.se, men jag blir lite fundersam om de verkligen vet vad de gör...
Gick till deras webbplats, klickade på Science Fiction och fick lära mig att "A clockwork orange" är inspelad 2001. Dessutom är "Animatrix" ett "Drama från 1994 av Robert Zemeckis med Tom Hanks och Robin Wright." Fast den är inspelad 2003.
Hmmm... Tillfällig sinnesförvirring, eller är det alltid så här hos dvd.se?

• Medlem
  • Kiruna
  • 2003-08-18 23:11

Tillfällig sinnesförvirring, skulle jag tro. Har inte upp-
levt sådana problem tidigare hos Dvd.se.

• Oregistrerad
  • 2003-08-19 08:55

Har ju egentligen inte med detta att göra, men måste bara få berätta. Jag var i Hanoi i februari. Där kostar DVD filmerna 12 spänn. Alla fungerade när jag kom hem också:D

Jag hade drygt 70 filmer med mej hem...

/U

Piratfilmer då eller?

• Oregistrerad
  • 2003-08-19 09:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Piratfilmer då eller?

Ja. En av filmerna var Sagan om Ringen: De två tornen. Rätt tidigt att köpa den i februari... I början av filmen står texten "For academy consideration only". Oscarsjuryn kanske?

/U

Hur var kvaliteten på de vietnamesiska filmerna?

Såg liknande i Zelesna Ruda och vägrade köpa, kvaliteten var totalt undermålig. Bara omslagen var ett kapitel för sig, oläsliga och fula.:D

• Oregistrerad
  • 2003-08-20 14:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Matts E. Lindmark
Hur var kvaliteten på de vietnamesiska filmerna?

Såg liknande i Zelesna Ruda och vägrade köpa, kvaliteten var totalt undermålig. Bara omslagen var ett kapitel för sig, oläsliga och fula.:D

Omslagen var snyggt gjorda av någon som absolut inte kunde engelska. Mycket blajtext, ibland om en helt annan film. På Pearl Harbor stod det tryckt Park Habir på själva dvd´n.
Filmerna var i 95% mycket bra med menyer, extramatriel och 5.1 ljud.

De som inte var bra var sådana som uppenbart inte kunde finnas på DVD ännu (i februari), t.ex. den senaste Harry Potter som var filmad från biosalongen. På stativ i och för sig men den är lite mörk...

/U

1
Bevaka tråden