Frågor angående iMac 27 och dess prestanda!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-05-24 02:09

Hej! Jag gillar att spela spel, göra hemsidor och redigera bilder och nu funderar jag på att införskaffa mig en iMac 27”. Min fråga är då i den billiga versionen som kostar 16495 kr är det ett ATI Radeon HD 4670 256MB som sitter i, men eftersom jag gillar spela krävande spel och använda krävande program som tillexempel photoshop undrar jag om det är värt att lägga till 1610 kr för ett ATI Radeon HD 4850 512MB?
Blir det så mycket skillnad så det är värt att lägga ut 1610 kr? det spel jag spelar för det mesta är Counter-Strike och Battlefield Bad Company 2.

Lägg du dom där 1610 kronorna och gråt bara en gång. Har du inte råd - spara och vänta en månad till!

(Inte för att just Photoshop i nuläget kräver mycket - om något - av grafikkortet, men spelen gör ju det definitivt! Och framöver verkar ju PS plugins mm också förlita sig på graffekorten allt mer).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-24 12:09
Ursprungligen av Johan.I:

Hej! Jag gillar att spela spel, göra hemsidor och redigera bilder och nu funderar jag på att införskaffa mig en iMac 27”. Min fråga är då i den billiga versionen som kostar 16495 kr är det ett ATI Radeon HD 4670 256MB som sitter i, men eftersom jag gillar spela krävande spel och använda krävande program som tillexempel photoshop undrar jag om det är värt att lägga till 1610 kr för ett ATI Radeon HD 4850 512MB?
Blir det så mycket skillnad så det är värt att lägga ut 1610 kr? det spel jag spelar för det mesta är Counter-Strike och Battlefield Bad Company 2.

CS kräver inte direkt mkt prestanda. Dock är ju 4850 gamla generationen av grafikkort så orkar du vänta så lär det komma en update så blir du mer nöjd med prestandan.

• Medlem
  • Värnamo
  • 2010-05-24 14:32

kan man sätta in ett bättre grafikkort efterhand? om det kommer en update som du säger? och hur lång tid tror du det tar innan det kommer en update?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-24 15:03

kan man sätta in ett bättre grafikkort efterhand? om det kommer en update som du säger? och hur lång tid tror du det tar innan det kommer en update?

Nej troligtvis inte nej. Samt endast Jobs m.f som vet. Dock behöver iMacen, Mac Pro samt Mac minin en update på sitt grafikkort för att följa samma linje som Macbook samt Macbook Pro's.

• Medlem
  • Värnamo
  • 2010-05-24 16:08

Tack för länken till buyers guiden, det står att den senaste releasen var 20 oktober förra året(216dagar sedan), och under rekommendation står: Buy only if you need it - Approaching the end of a cycle. Antar att de menar att det är bättre och vänta om du inte verkligen måste ha en? Men ungefär hur lång tid tar det tror ni innan det släpps en ny iMac?

Men ungefär hur lång tid tar det tror ni innan det släpps en ny iMac?

Låt den här tråden få behålla sitt ursprungliga ämne. Detta nya sidospår rekommenderar jag att du fortsätter här i stället:
http://www.99.se/emac-imac/277154-i-naesta-imac-naer.html

/Mod

1
Bevaka tråden