Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport express endast ljud

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill endast använda aiport express till ljud funktionen och inget annat. Går detta eller måste man koppla in ether kabeln också för att det ska funka? Har en befintlig router som fungerar utmärkt.

Ursprungligen av Dreamking:

...ljud funktionen och inget annat. Går detta...

Självklart.

Apple - AirPort Express - Features - Music Sharing

Ursprungligen av Dreamking:

Jag vill endast använda aiport express till ljud funktionen och inget annat. Går detta eller måste man koppla in ether kabeln också för att det ska funka? Har en befintlig router som fungerar utmärkt.

Det går att köra både via ethernet och airport. Ingen skillnad.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-05-24 19:13

Bumpar tråden och definierar frågan.
Jag skapar ett -n nätverk med min AirPort extreme. Jag har även en AirPort express utan -n nätverks funktion. Denna vill jag använda för att enbart spela musik. Kommer denna "dra ner" nätverket?

Ursprungligen av thor:

Bumpar tråden och definierar frågan.
Jag skapar ett -n nätverk med min AirPort extreme. Jag har även en AirPort express utan -n nätverks funktion. Denna vill jag använda för att enbart spela musik. Kommer denna "dra ner" nätverket?

Beror på. Om din extreme är single-band och du ansluter express via wlan så drar det ner hastigheten. Om din extreme är dual-band eller om du ansluter med ethernet så drar det inte ner hastigheten. (Själv kör jag en icke-n express med ethernet ansluten till min time capsule).

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-05-24 19:48

Det är en dualband där båda nätverken är igång (alltså jag har ej igång gästnätverket)
är det då så att det ena nätverket lägger sig på -n och det andra på -b/g för Expressens skull?

1
Bevaka tråden