Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-Link DWA-547 som Airport-kort?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Tänkte försöka få igång trådlöst internet i min gamla PowerMac G4 MDD. Har köpt och försökt få igång ett D-Link DWA-547, datorn känner av kortet men vill inte använda det som Airport-kort. I Nätverksinställningar syns kortet, men är gråmarkerat så att det inte går att välja. Jag har Tiger installerat, 10.4.8, om nu det är sista uppdateringen innan Leopard.

Har jag en sportsmössa att få igång detta, eller bör jag titta på en annan lösning? Skulle gärna skaffa ett riktigt Airport-kort, men de är i princip omöjliga att få tag i till gamla PowerMac-datorer.

Enligt D-Links hemsida, om DWA-547:
"Stödjer operativsystemen Windows 7 (32/64), Windows Vista (32/64), Windows XP (32/64)"

Här finns ett antal produkter som funkar på Mac. Men tänk på att din dator bara har USB1, och då funkar inte en del av de här produkterna.

Ursprungligen av JompaGlitter:

Jag har Tiger installerat, 10.4.8, om nu det är sista uppdateringen innan Leopard.

Sista versionen av Tiger är 10.4.11. Om du inte har den, så rekommenderar jag att du uppdaterar till den.

Jo, det var visst 10.4.11 jag hade, glömde bara bort det för en sekund

Jo, jag såg redan när jag köpte nätverkskortet att det inte fanns drivrutiner för mac, men jag har läst om ett inbyggt nätverkskort från Netgear som fungerar automatiskt på mac för att det har samma grund som Airport-kortet (broadcom eller nåt). Jag har även tidigare försökt med en usb-sticka som hade drivrutiner för mac men som lyckades hänga datorn flera gånger i rad efter ca. 10 min användning (tydligen ett vanligt fel), så jag är lite allergisk mot usb-stickor just nu...Men tack för tipset iaf.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-05-25 06:18

RA-Link är en annan stor spelare vad gäller kretsar till USBnätverkskort. Kolla på deras hemsida, de har drivrutiner för Mac. Ifall det är deras krets som sitter i din sticka...

1
Bevaka tråden