Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla upp mot Subversion i Coda?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag blir inte riktigt klok på hur man hanterar Subversion i Coda. I inställningarna kan man ange en lokal sökväg till Subversion, men hur gör man om man har ett repository någon annanstans och helt enkelt vill checka ut och commita in kod dit?

I hjälpavsnittet hittar jag:

Click Checkout Repository..
Enter the complete URL for the repository you wish to check out.
Enter a User Name and Password if authorization is required.
Click Checkout

Frågan är bara var denna inställning finns?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-05-19 21:45

Sites -> Add Site?

Ah, man måste ju installera klienten också. Fick för mig att det bara var ifall man ville köra servern lokalt. Nu löste det sig.

  • Oregistrerad
  • 2010-05-19 22:51

Ja du behöver en klient som fungerar på den mappen, mappen slänger du in i Coda och sen kommer contextual menyn för SVN upp, trevligt är det

Hm, måste vara någonting jag gör fel.

Endast när jag kopplar upp SVN:et via Webdav (så att filerna hamnar under Remote-fliken), högerklickar och väljer "Download to..", kommer SVN-menyerna upp under Local. Problemet blir då att de filer som jag redan har checkat ut när jag lade upp siten krockar med de jag hämtar med "Download to". Frågan är vad det är för mening att ha reposet under remote alls?

Om jag däremot bara lägger upp en site, och anger URL:en till reposet, får jag inga SVN-menyer. Har även testat att checka ut mappen via terminalen, och sen skapa siten i Coda. Den hittar svn-inställningsfilerna för URL:en till reposet är då redan ifyllt.

Några idéer?

Nuså!

Verkade som siten inte blev aktiv på något sätt. Om jag under Sites klickat på den så att den blev blåmarkerad, då fungerade SVN-menyerna!

Tack för era svar!

1
Bevaka tråden