Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HDD i Optibay startar själv efter några minuter.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installerade Optibay med 500 GB seagate HDD.

Efter att jag väljer "Eject" så slocknar HDD som jag vill, men efter cirka 1 min så börjar sätts den på av sig själv och börjar spinnar men mountar inte på finder. Jag kan därefter välja mount i "disk utility" och får upp den i finder.

Kan nån hjälpa mig att inte få igång den av sig själv eller svara på varför det blir så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-19 12:43

Kan inte hjälpa dig, men jag undrar var man får tag på optibay "adaptern" för att montera en hdd där?

Ursprungligen av reinew:

Kan inte hjälpa dig, men jag undrar var man får tag på optibay "adaptern" för att montera en hdd där?

Släng inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat!

Här finns trådar som behandlar din fråga:
optibay site:99.se - Google-sökning

/Mod

Jag har optybay med. Min hdd går igång efter att datorn gått i vila/stängt locket fast jag har unmountad den. Ända lösningen är att mounta upp och ner igen. Min startar dock inte av sig själv om datorn inte somnat. Kan det vara så att du använder spotlight eller något som gör att den startat?

Hur funkar din optibay annars? Min är för tjock och tangentbordet krånglar lite efter instalation.

1
Bevaka tråden