Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag använda installationsskiva från annan dator vid HD-byte?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kära fina Macbook (inhandlad hösten 2008, precis när de nya i aluminium kom) kraschade nog sönder igår. Jag tror hårddisken har gått sönder, jag ska lämna in den o kolla..

Men jag har funderat på att själv byta hd om det nu är så att den är sönder.. Karln min har en Macbook Pro, 13,3" .. De är ju nästan identiska så jag ställer kanske en dum fråga, tror ni att jag kan använda hans installationsskiva till min dator??

Jag har nämnligen skiva o kartong och allt sånt i föräldrahemmet 30 mil bort, visst kan jag skicka den men ni vet hur det är. Man vill fixa allt så fort som möjligt och är det så att man kan använda hans skiva så vore det ju kanon..

Jag är som ni kanske märker inte så kunnig inom detta men jag vill lära mig.. Kollat forum o filmer hur man byter HD och nog tusan skall jag kunna fixa det, bra verktyg har jag också

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-05-17 09:05

Eftersom installationsskivan du har tillgänglig är till en nyare dator av samma typ så bör det fungera, men det går inte att garantera.

Men ta gärna en ordentlig titt på om det verkligen är hårddisken det är fel på först. Börja med att kolla om det går att starta från CD-skivan, använd Skivverktyg till en kontroll och gör en Apple hardware test.

jag har testat med skivan.. den kom igång när jag tryck in C, fick välja språk men sen blev det stopp.. gick inte att installera om stod det.. men kom in så jag kunde kolla skivverktyg på ett annat sätt.. testa o det stod att allt var ok. Men min syster har haft samma problem, där stod det att hårddisken var ok fastän hårddisken var paj. Jag ska lämna in den i dag så de kan kolla vad det är för fel..

lämnade in den nu för bara 995 skall de kolla vad d är för fel. suck! att man är så dum o inte tar appel care!

  • Medlem
  • 2010-07-29 17:03
Ursprungligen av stikosara:

lämnade in den nu för bara 995 skall de kolla vad d är för fel. suck! att man är så dum o inte tar appel care!

Lät dyrt, MacSupport tar bara 500 plus moms för en "undersökning"..

1
Bevaka tråden