Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Muspekaren rör sig fast musen är still (Magic Mouse)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Köpte en iMac 27" vid lanseringen. Hittills har musen fungerat bra, men för några dagar sedan började muspekaren röra sig när musen ligger still.
Jag har testat med att byta batterier, blåsa bort smuts på linsen, starta om datorn, koppla ner och upp musen med blåtanden, men inget fungerar.

Har ni några tips om vad jag kan göra? Den rör sig mellan 5-10 pixlar horisontellt. Oavsett musmatta eller om jag använder den direkt på bordet.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-11 11:09

Låter som det är något fel med musen, jag har inga problem med min mus. Annars brukar ju sånt bero på val av musmatta men detta har du ju redan provat. Ring Apple.

Ursprungligen av what:

Låter som det är något fel med musen, jag har inga problem med min mus. Annars brukar ju sånt bero på val av musmatta men detta har du ju redan provat. Ring Apple.

Hmm, ja det är väl bara Apple kvar som kan hjälpa mig då. Den har alltså fungerat perfekt tills för några dagar sedan och den har rullat på samma matta hela tiden.

Tack för svaret!

1
Bevaka tråden