Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inga iPads i Sverige förrän efter kräftskivorna?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Osannolikt, men osvuret är bäst

Nordstedts lovade att släppa sina ordböcker till iPhone och iPad (med ett frågetecken). Undrar om förseningen beror på att de inte kan testa ordboken med en iPad anpassad för ÅÄÖ?

Här är svaret fråm Nordstedts:

Vi kommer att släppa applikationer på sex språk (svenska, engelska, tyska, franska, spanska, italienska) och på två nivåer (små och stora). De små blir klara i juni/juli och de stora i augusti, och de kommer att säljas via Apples app store. De fungerar för iPhone, iTouch och iPad.

Ipad med svenskt tangentbord

Har just beställt en Ipad från International orders. På en you tube info visar de att man kan använda svenska åäö pss som man först var tvungen med USA-varianten av Iphone. Är det någon som vet hur språk dvs uppläsningsfunktionen kan tänkas fungera på den importerade?

Ursprungligen av braennaren:

Har just beställt en Ipad från International orders. På en you tube info visar de att man kan använda svenska åäö pss som man först var tvungen med USA-varianten av Iphone. Är det någon som vet hur språk dvs uppläsningsfunktionen kan tänkas fungera på den importerade?

Exakt likadant skulle jag tro. Det har ju inte kommit någon ny firmware.

Ursprungligen av braennaren:

Har just beställt en Ipad från International orders. På en you tube info visar de att man kan använda svenska åäö pss som man först var tvungen med USA-varianten av Iphone. Är det någon som vet hur språk dvs uppläsningsfunktionen kan tänkas fungera på den importerade?

Menar du Voice Over - den snackar engelska så det skriker om det...

jag tror att iPad kommer till Sverige någon gång i år, eller nästa år

Svenskt stöd gissar jag på finns i OS 4.

Ursprungligen av poseidon84:

jag tror att iPad kommer till Sverige någon gång i år, eller nästa år

Svenskt stöd gissar jag på finns i OS 4.

Svensk stöd kommer att finnas i iOS 4.0 men Ipadstödet kommer först i iOS 4.1 så svenskt tangentbord på en Ipad kommer troligen i iOS 4.1

Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Det är väl allmänt känt att man får å ä ö så? Det som vi pratar om här är väl standard layouten på svenska?

Det handlar om huruvida jag skall köpa en iPad här hemma i Spanien den 28 maj för 479 Euro eller om jag skall vänta tills iPad släpps i Sverige. Handlar jag i Sverige slipper jag ifrån nästan hela momsen.

På Kanarieöarna säljs iPad nu i Apple-butikerna och på El Corete Inglés för 449 Euro, motsvarande ca 4600 SEK.

Bevaka tråden