Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör ni för uppdateringar av ert system?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Söker lite information om hur andra gör när ni utvecklar och distribuerar era system.

Mitt system är internt inom företaget och därav finns min lösning enbart på en lokal server. Min tanke är att ha två versioner: En version som alla arbetar i (Kallat "Skarp") samt en utvecklarversion (Kallat "Dev"). Tanken är att utvecklningen ska ske i "Dev" och när den blir stabil och färdig överförs/ersätter "Skarp" version. Därmed kan man exprimentera fritt i utvecklarversionen utan att göra t.ex inköpsavdelningen förbannad.

Jag har tänkt mig följande flöde när en utvecklningsversion ska bli skarp:

  • Stänger ut alla användare

  • Raderar all data i "Dev"

  • Exporerar all data från "Skarp".

  • Imporerar datan till "Dev"

  • När allt verkar fungera: ändrar namn på "Skarp" till "Gammal" och "Dev" till "Skarp"

  • Öppnar upp för användare igen

  • Tar bort "Gammal" efter en tid då man vet att allt fungerar i "Skarp"

  • Duplicerar "Skarp" och sparar kopian som "Dev" och startar nästa utvecklingsfas.

Vad tror ni om den strukturen? Hur löser ni era projekt? Har ni flera olika versioner av samma?

En variant är att dela gränsnittet i en fil och databasen med all data i en annan, det blir lite annorlunda relationsmässigt, men har sina fördelar just med att du kan lägga på ett nytt gränssnitt. Det tar dessutom lite längre tid att utveckla på det viset.

Mvh Jenny

1
Bevaka tråden