Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya programpaket från Macbuzzer, MacFriendly, MacUpdate, m.fl

Tråden skapades och har fått 265 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • 2012-02-12 16:31
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Nu slog jag inte till den här gången men det dyker alltid upp något nytt

Japp, det dyker ju upp nya paket hela tiden.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-09 11:47

Återigen en indie music bundle: Game Music Bundle

MacLegion 2012 Spring Bundle: Billings Pro, Kinemac, MoneyWell, Hydra Pro, Circus Ponies NoteBook, GarageSale, Home Inventory, My Living Desktop, App Tamer och WhatSize för 50 dollar.

Hade funderat på MoneyWell efter goda vitsord, bara det programmet i sig kostar 50 dollar. Annars vet jag inte vad som är värt att ha i paketet förutom WhatSize som jag redan köpt.

Ursprungligen av Adrian B:

MacLegion 2012 Spring Bundle: Billings Pro, Kinemac, MoneyWell, Hydra Pro, Circus Ponies NoteBook, GarageSale, Home Inventory, My Living Desktop, App Tamer och WhatSize för 50 dollar.

Hade funderat på MoneyWell efter goda vitsord, bara det programmet i sig kostar 50 dollar. Annars vet jag inte vad som är värt att ha i paketet förutom WhatSize som jag redan köpt.

WhatSize är bra, ett riktigt smidigt sätt att navigera disken för att hitta de stora syndarna på en överfull disk.

Jag har Kinemac också (från MacHeist). Jag använder det inte mycket, för även om det är häftigt att pussla ihop scener i 3D på det där viset så känns det klumpigt och man måste lägga mycket tid för att bli effektiv.

Övriga kände jag inget större behov av så jag grävde inte vidare.

MacLegion lovar fulla versioner:

Citat:

MacLegion bundles entitle you to full after-sales support as well as valid upgrade paths for later software releases, just as if you had bought each application from the developers themselves. We guarantee it - Legion's honor.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-14 19:28

MacUpdate Spring 2012 Bundle för $50.

Innehåll

  • VMware Fusion 4

  • Drive Genius 3

  • PDFPen 5

  • ForkLift 2.5

  • Typinator 5

  • DesktopShelves 2

  • Snapheal

  • Boom

  • Phone to Mac

  • Star Wars: The Force Unleashed

  • Worms Special Edition

Programmet Aurora får man gratis utan att köpa paketet om loggar in på sitt MacUpdate-konto och sedan twittrar om paketet.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-03-14 19:34
Ursprungligen av Zappy:

MacUpdate Spring 2012 Bundle för $50.

Innehåll

  • VMware Fusion 4

  • Drive Genius 3

  • PDFPen 5

  • ForkLift 2.5

  • Typinator 5

  • DesktopShelves 2

  • Snapheal

  • Boom

  • Phone to Mac

  • Star Wars: The Force Unleashed

  • Worms Special Edition

Programmet Aurora får man gratis utan att köpa paketet om loggar in på sitt MacUpdate-konto och sedan twittrar om paketet.

Kollade videon om det, och får säga att det verkar hyfsat lockande. Finns den del appar där som jag inte har som har lite intressanta funktioner

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-03-16 18:59
Ursprungligen av Drakfot:

Kollade videon om det, och får säga att det verkar hyfsat lockande. Finns den del appar där som jag inte har som har lite intressanta funktioner

Slog till och köpte packen idag. SKall bli intressant att testa ForkLift mm. Samt även spela lite Worms (och även SW)

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-16 20:58

Jag slog också till på paketet idag. En del intressanta program som jag skall testa i helgen Sen kul att det kom med några bra spel i paketet med!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-04-20 08:05

MacAppDeals bundle med bl a Toast, Rapidweaver, Hallmark Cardstudio 49 dollar

En programbunt med några "riktiga program" som folk verkligen använder.
49 dollarer

https://exclusives.macappdeals.com/sales/mac-superbundle-featuring-roxio-toast?rid=35988

Senast redigerat 2012-04-20 08:30

Köpte ett liknande programpaket för ett tag sedan med Toast 11.

Är det någon som vet ifall Toast 11 kan uppgraderas till Pro-versionen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-04-20 18:25

Vad är det med alla dessa dvd-brännar-program? Bränner verkligen folk skivor fortfarande? Jag som inte ens haft en skiva i mina datorer sen 2007 eller något.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-20 19:07
Ursprungligen av ibish:

Vad är det med alla dessa dvd-brännar-program?

De har funktioner som saknas/är mindre utvecklade i det program som kommer med Macar

Citat:

Bränner verkligen folk skivor fortfarande?

Ja

Citat:

Jag som inte ens haft en skiva i mina datorer sen 2007 eller något.

Nähä

---
Tack @iba för pakettipset!

[Ironi]Nu skall det tydligen skrivas nyhetskommentarer som i sin tur länkas till artiklar om allting, så det är väl lika bra att stänga den här tråden? [/Ironi]

Annars så har alltså MU m.fl. nya paket på gång:
http://www.99.se/nyhetskommentarer/295647-artikel-manga-program-billig-penning-med-nya-programpaket.html
http://www.99.se/artiklar/2845-manga-program-billig-penning-med-nya-programpaket.html

Ursprungligen av johan_tanying:

[Ironi]Nu skall det tydligen skrivas nyhetskommentarer som i sin tur länkas till artiklar om allting, så det är väl lika bra att stänga den här tråden? [/Ironi]

För all del inte Se artiklarna som komplement till diskussionerna. Att kommentarerna visas på två sätt (både efter artikeln och i forumet nyhetskommentarer) är bara två olika sätt att visa samma kommentarer. Det är inget system vi är överlyckliga över, men det är så vBs CMS fungerar.

Köpte just MU Bundle. Har Parallels6 sedan tidigare, med sjuan kan jag testa att virtualisera Lion o kanske även Mountain Lion

I det andra paketet fanns egentligen bara ett intressant program - Printopia. Väldigt smidigt att kunna skriva ut direkt från iPad'en, även om det kräver att datorn med serverprogrammet är igång. Långt bättre lösning än andra jag testat.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

...kanske även Snowlion...heter det väl?

Mountain Lion.

Många bra program i det paketet men Jaksta blir jag inte klok på. För det första visar manualen en fönstervy jag inte får fram, för det andra hamnar inte konverterade filer i iTunes hur mycket jag än försöker. Däremot får jag dit dem när jag använder det externa programmet man installerar separat om man uppgraderar (kostade bara 60kr).

En varning borde finnas i manualen o det är att om du fortsätter spela en video på tex Youtube som du sparar ner med Jaksta, efter att den laddats ned, så startar nedladdningen om med resultat att du får 5-6 kopior av samma fil på hårddisken o dessa rensas inte bort av programmet när man konverterat...tror jag får skriva till dem o gnälla lite

Två nya pay-what-you-want:

StackSocial:
https://stacksocial.com/sales/the-name-your-own-price-mac-bundle?rid=150581
(referral link)

MacFlux 4 ($130 ) - "#1 Mac WYSIWYG HTML Editor"
Typinator ($31) - "Typing Shortcut Utility Saves You Time"
ForkLift 2 ($20) - "Advanced Mac FTP Manager"
iDocument ($50) - "iTunes for Your Documents"
Jaksta ($20) - "The Easiest Way to Convert & Download Music Files"
skEdit ($30) - "Super Fast & Easy Web Editor"
iClip ($19) - "Insanely Useful Clipboard Manager"
Sparkbox ($20) - "Capture and Organize Screenshots On The Fly"
MacCleanse 3 ($20) - "Clean Up Unwanted Files & Get Disk Space Back"

Som så ofta har man en del av dem, men Flux borde vara ett säljargument för många.

Humble Bundle 6:
http://www.humblebundle.com/
Dustforce
Rochard
Shatter
S.P.A.Z.
Torchlight
Vessel

Nya spel för mig men flera av dem ser intressanta ut. En hel del vanlig pangpang men inte bara.

Dessutom är MacHeist 4 på gång. Tidigare MacHeist har varit givna köp.

Senast redigerat 2012-09-19 11:51

Jag löste första uppdraget i MacHeist4 igår kväll. Precis lika klurigt och kul som senaste gången det begav sig...

Några kommentarer till ovanstående paket:

Jacksta: fick detta i en Macupdate-bundle. Utter crap skulle jag vilja säga, funkar inte alls som utlovat,(se inlägg #168 ovan)

Typinator: Användbart

iClip: Användbart om än kanske lite lull-lull

Rochard: Kul problemlösarspel med actionelement. Har det på PS3

Förresten fixa adressen till Humblebundle - ett "http//" för mycket...

Senast redigerat 2012-10-02 01:27

Lite konstigt att de kör igång erbjudandet innan Vessel är klar för alla plattformar. De lovar att det skall vara klart inom 1-3 dagar - vilket betyder 10 i bästa fall. Vessel ser annars ganska lovande ut.

Fler som gör MacHeist-uppgifterna? Det är väldigt proffsigt gjort, men jag har inte riktigt tid att göra mer än nanomissions.

Vad gäller Humble Bundle så har Vessel inte kommit än. Långa 1-3 dagar. Måttligt förvånande. Det vore ingen chock om det tar över en månad, men det vore fult om de lägger ner portningen nu när de fått betalt.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Fler som gör MacHeist-uppgifterna? Det är väldigt proffsigt gjort, men jag har inte riktigt tid att göra mer än nanomissions.

Vad gäller Humble Bundle så har Vessel inte kommit än. Långa 1-3 dagar. Måttligt förvånande. Det vore ingen chock om det tar över en månad, men det vore fult om de lägger ner portningen nu när de fått betalt.

Jag gör MacHeist. Mission2 släpptes igår kväll eller nåt. Riktigt klurigt o kul

StackSocial kom med ett erbjudande på Logoist:

https://stacksocial.com/sales/create-stunning-images-with-logoist?rid=150581
(referral link)

Inte ett program jag skulle betala mycket för, men den kan en hel del, framför allt specialeffekter på text mm. Tyvärr verkar den helt inkompetent på stora ritningar på flera sidor, den är för smågrejer som man exporterar och stoppar in någon annan stans (som logotyper, uppenbarligen).

Nu är det helg så nu har jag löst MacHeist Mission 1. Mycket märkligt och ganska roligt sätt att "köpa" programvara. Väldigt proffsigt gjort, bara lite förvirrande med detaljerade bilder där man inte riktigt vet vad som "finns", vilka saker som är klickbara. Jag löste det mesta själv men fick ta en ledtråd på chiffret.

MacHeist4 är över för denna gång o programpaketet släpptes imorse. Försäljningen pågår i nio dagar.

Har man som undertecknad gjort alla delar i MacHeist4 så har man tjänat in 11 rabattmynt som ger totalt 10% rabatt på det redan låga priset.

För den som är intresserad av att köpa paketet finns det här http://macheist.com/

Om man använder en "referal" så får den person vars länk man använder även CleanMyMac. Forumtråd med referals finns här: http://macheist.com/forums/viewtopic.php?pid=416687#p416687

Senast redigerat 2012-10-17 15:56

Jag är lite kluven till MacHeist 4. Den är billig så jag har redan köpt den, men jag är inte säker på att jag gjort ett fynd. Spelen är Steam-spel vilket är ett stort minus. Flera program låses upp först efter ett tag så paketet blir nog bättre innan det slutar men just nu är det rätt få program av intresse i MacHeist4-mappen. Det är nästan så att en del av promo-belöningarna från spelen är intressantare.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Jag är lite kluven till MacHeist 4. Den är billig så jag har redan köpt den, men jag är inte säker på att jag gjort ett fynd. Spelen är Steam-spel vilket är ett stort minus. Flera program låses upp först efter ett tag så paketet blir nog bättre innan det slutar men just nu är det rätt få program av intresse i MacHeist4-mappen. Det är nästan så att en del av promo-belöningarna från spelen är intressantare.

Spelen är de program som är av minst intresse för mig. Bejeweled är bäst på iPad/iPhone. Efter att ha sett introvideon har jag kommit fram till att de program som är/kan vara intressanta är produktivitetsprogrammen dvs Scrivener, PDF Signer, Radium etc

Har i vilket fall som helst köpt mitt paket

Scrivener brukade vara med på min lista av möjliga ordbehandlare men jag har sorterat ner den i den stora högen med underpresterande leksaker som inte kan tiondelen av vad jag kräver. (Jag önskar verkligen att Adobe ville göra nånting bra med FrameMaker.) Fast nu har jag plötsligt en licens så det kan ju vara kul att se om den duger till någonting.

Artboard skall jag utvärdera, och se om den duger eller jag skall investera i EazyDraw i stället. Jag hade tänkt utvärdera den nyligen men demot var ett sånt där korkat som gör timeout på tiden sedan första start, oavsett om den därefter använts hela tiden eller tio sekunder. Så nu fick jag den möjligheten också.

Men bortom dem är det inte väldigt mycket av intresse... För mig riskerar det att bli mycket hyllvärmare.

Bevaka tråden