Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya programpaket från Macbuzzer, MacFriendly, MacUpdate, m.fl

Tråden skapades och har fått 265 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänk bara på att det inte är Toast Titanium Pro där man har fler möjligheter att bränna framförallt HD-material. Roxio Toast 10 Titanium Pro - Blu Ray DVD Burning - Photo & Audio Software for Mac

Blev lite fundersam runt Toast 10 Titanium med tanke på att den varit ute väldigt länge så det borde ligga en uppgradering på lut och deras brukar ju inte vara gratis. Nu är det drygt halvvägs för bonusprogrammen så jag får väl bestämma mig snart.

Ursprungligen av macwitty:

Blev lite fundersam runt Toast 10 Titanium med tanke på att den varit ute väldigt länge så det borde ligga en uppgradering på lut...

Ja, att Toast 10 är med i ett sådant paket tyder nog på att Toast 11 ligger och lurar runt hörnet.

Men det brukar inte vara några större skillnader mellan versionerna, så behöver man Toast, så är det väl bara att passa på att köpa det här paketet.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, att Toast 10 är med i ett sådant paket tyder nog på att Toast 11 ligger och lurar runt hörnet.

Men det brukar inte vara några större skillnader mellan versionerna, så behöver man Toast, så är det väl bara att passa på att köpa det här paketet.

Jesper, du har helt rätt!
Det är bara det att jag inte vill tänka i termer av "behov" - varken vid köp av paket eller datorer för då skulle jag sällan kunna rättfärdiga några köp

Nu har de förlängt bonusprogrammen till att de 20 000 första får dem så jag har lite tid till ...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-09 13:11

Det var inte många intressanta program den här gången. Toast, MindNode och ShareTool programmen verkar de bästa.

Förresten är det bara jag som tycker att tjejens röst i Promo videon är otroligt irriterande?

//Rob

MU bundel Fall 2010 https://www.mupromo.com/ erbjuder nu Blast mot ett Facebookgillande till alla, även de som inte köpt eller köper programmet

Produktsida för Blast - Blast - Your files at your fingertips! - Apparent Software

Några åsikter om programmen i MacFriendly såhär dagarna innan det slutar?

Nja, IconBox skulle kanske vara kul men i övrigt var det inget som direkt frestade mig. Att man sedan hade med företag som iskysoft, wondershare och daniusoft gjorde mig inte mer köpsugen

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-10-21 13:39

Om man köpte MacUpdate 2010 Bundle kan man nu uppgradera Live Interior 3D från standard till Pro för $20: Live Interior 3D — Pro Week

Citat:

All users of Live Interior 3D Standard Edition get a unique chance to upgrade to Pro Edition for only $20. Regular upgrade price is $80 (you save $60). This offer lasts from October 21st till October 28th, 2010.

iUseMac | Mac Application Giveaway | iUseMac ska lansera ett paket om 10 dagar.
Om man prenumererar på deras nyhetsbrev för att få en påminnelse (hum) när det startar får man även Running Applications for Mac - Fly between running applications från Altomac
Dessutom kommer Memos for iPhone att bli gratis under 24 timmar vilket kommer att meddelas i nyhetsbrevet

Själv har jag inte riktigt förstått vitsen med "launching utilities" förutom Overflow men jag kanske är för lat.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-10-21 15:06
Ursprungligen av macwitty:

iUseMac | Mac Application Giveaway | iUseMac ska lansera ett paket om 10 dagar.
Om man prenumererar på deras nyhetsbrev för att få en påminnelse (hum) när det startar får man även Running Applications for Mac - Fly between running applications från Altomac
Dessutom kommer Memos for iPhone att bli gratis under 24 timmar vilket kommer att meddelas i nyhetsbrevet

Själv har jag inte riktigt förstått vitsen med "launching utilities" förutom Overflow men jag kanske är för lat.

Passade på att signa upp mig, kan ju finnas något trevligt i bundeln
Ang Running Applications så kan det vara bekvämt att få alla apps, och deras fönster, i en lättöverskådlig lista där man lätt kan skifta mellan dem. Men det är nog personligt

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-11-02 06:46

iUSeMac - Italiamac Bundle: iUseMac - Italiamac Bundle
Under 14 dagar kan man köpa följande appar för $29.95:

Läs om följande appar här: The Mac Apps contained in the iUseMac Bundle | iUseMac
1. Picturesque
2. Clean Text (Family Pack)
3. iFlicks
4. Renamer
5. Labels & Addresses
6. SyncMate Expert
7. Proview
8. TypeIt4Me
9. MacCleanse 2
+ Secret Utility as a gift

Samt, signar man upp sig för deras nyhetsbrev får man 2 appar gratis: Digital Sentry samt Running Applications.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-11-03 01:06

Memo för iPhone gratis i 24 timmar för iUseMac; Memos for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Ny bundle: MacGraPhoto - Mac OS X graphics applications bundle

Hydra verkar inte så dumt! Har för mig att Goflorp tipsade om det.

Ursprungligen av Snabeldrake:

Ny bundle: MacGraPhoto - Mac OS X graphics applications bundle

Hydra verkar inte så dumt! Har för mig att Goflorp tipsade om det.

Det var en av de bättre paketen på ett tag faktiskt.

Någon som provat Sketch? Jag behöver ett nytt vektorgrafikprogram. Vector Designer, som jag fick med en MacHeist (2 tror jag) kan visserligen mycket men det är alldeles för buggigt och oursäktligt långsamt. Synd bara med 10.6-kravet, det är lite för hårt, snävar till användningen och tyder på att det är alldeles nyutvecklat.

Swift Publisher, det verkar vara nåt slags PageMaker, kan ju vara kul.

Sandvox låter speciellt intressant, websidebyggare, förhoppningsvis WYSIWYG värt namnet, ännu ett problem där mitt gamla program måste ersättas och jag inte hittat något som duger.

Finns det någon här som testat någon av dessa?

Sista dagen idag för både iUseMac och TheMacSale!

iUseMac är sista dagen idag. Den är billig, men jag har lite svårt att se någon säljande komponent. Möjligen Picturesque om jag inte redan hade en licens från MacHeist. Men annars låter det inte speciellt intressant för mig.

Däremot köpte jag TheMacSale-paketet (The Mac Sale!), som också slutar idag. Där var det flera godbitar. Blitz Max måste jag bara ge en seriös chans (om inte annat för att kolla konkurrensen). DiskTools Pro hade jag redan men annars är det ju sällan fel med fler diskverktyg (om de fungerar). Detsamma gäller DVD Ripper, skadar inte att ha en variant till när det strular.

De som hämtade MacHeist NanoBundle1 och använder TinyGrab
Just nu iPhoneappen gratis. Det är Thanksgiving så det gäller bara idag

TinyGrab for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Här är en bundle till från Koingo Software. Essentials Bundle v3 - 50% Off the Most Popular Koingo Apps!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-26 18:48

har märkt att det alltid är samma skitprogram (i bästa fall samma sorts program) som återkommer i varje bundle. är dessa program verkligen så dåliga att det inte är värt att köpa dem var för sig?

skulle vilja ha en bundle med seriösa och bra program för en gångs skull. typ things, textmate, coda, pixelmator och liknande. inte äggklockor, dittan och dattan-tidmätare och massa pseudoprogram som ska rädda min mac från gammal skit i form av rester från gamla avinstallerade program (pc-tänk).

Ursprungligen av ibish:

har märkt att det alltid är samma skitprogram (i bästa fall samma sorts program) som återkommer i varje bundle. är dessa program verkligen så dåliga att det inte är värt att köpa dem var för sig?

skulle vilja ha en bundle med seriösa och bra program för en gångs skull. typ things, textmate, coda, pixelmator och liknande. inte äggklockor, dittan och dattan-tidmätare och massa pseudoprogram som ska rädda min mac från gammal skit i form av rester från gamla avinstallerade program (pc-tänk).

Ånej, det är rätt olika program. Vissa återkommer i flera bundles, men det är väldigt olika ändå. De bättre MacHeist-paketen har varit svårslagna (jag köpte licenser på både TextMate, Pixelmator mfl där), men de andra hittar ofta guldkorn de också. Finns det två program i ett paket som ser ut som något jag behöver så köper jag.

MacGraphoto2 var rätt fin. Flow var bra, äntligen ett ftp-program som duger för mina behov. SandVox kommer antagligen att bli mitt nya websidesverktyg, riktigt trevligt. ImageFramer var bättre och mer användbar än jag trodde. Däremot är Sketch en besvikelse. Den har helt kass undo. Annars är konceptet väldigt bra, rent och snyggt, men det känns mer som 0.4 än 1.0.6.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Flow var bra, äntligen ett ftp-program som duger för mina behov.

Jag måste rätta mig här. Flow har åkt ut helt och hållet efter att jag fick tag i YummyFTP när jag plockade ihop ett BYOB-paket. Mycket bättre.

Över lag tycker jag att det är synd och konstigt att programmen inte diskuteras mer i den här tråden, många paket passerar nästan utan kommentarer. Det är väl många som köpte paketen, och några försök gör ni väl att använda det ni köpt? (Även efter att bundlen är borta så är det ju av visst intresse.) Och om man ser gamla favoriter i paketen så kan man väl tipsa? Amadeus till exempel, är det nåt att ha?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Jag måste rätta mig här. Flow har åkt ut helt och hållet efter att jag fick tag i YummyFTP när jag plockade ihop ett BYOB-paket. Mycket bättre.

Över lag tycker jag att det är synd och konstigt att programmen inte diskuteras mer i den här tråden, många paket passerar nästan utan kommentarer. Det är väl många som köpte paketen, och några försök gör ni väl att använda det ni köpt? (Även efter att bundlen är borta så är det ju av visst intresse.) Och om man ser gamla favoriter i paketen så kan man väl tipsa? Amadeus till exempel, är det nåt att ha?

Som jag har förstått det så är denna tråd till för att tipsa om olika bundle som finns där ute, inte de individuella programmen. Om man så vill går det ju alltid att skapa en ny tråd med ett program eller en specifik bundle, och prata vidare där?

Ursprungligen av citronsyra:

Som jag har förstått det så är denna tråd till för att tipsa om olika bundle som finns där ute, inte de individuella programmen. Om man så vill går det ju alltid att skapa en ny tråd med ett program eller en specifik bundle, och prata vidare där?

Så ser jag det också. Det är bättre om den här tråden mest är till för att tipsa om själva paketen - men ändå med lite utrymme för diskussion. Men fördjupade diskussioner kring ett visst program görs med fördel i en egen tråd.

/Mod

Ny bundle ifrån Productive Mac för $29.95+ vat

Handla gärna på min affiliate-länk: Productive Macs - Mac OS X productivity software bundle

tack till er som gör det

Textexpander
Pathfinder
Taskpaper
Concealer
Trickster
DesktopShelves
Optimal Layout
DiskAid
iDocument

Men du, det är 50% på Pixelmator några dagar till. Jag köpte igår. Kolla MacGraPhoto!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-26 19:48
Ursprungligen av Snabeldrake:

Men du, det är 50% på Pixelmator några dagar till. Jag köpte igår. Kolla MacGraPhoto!

Det är förvisso extremt bra pris, men det verkar bara vara för dem som köpt bundlen. typiskt.

Ursprungligen av ibish:

Det är förvisso extremt bra pris, men det verkar bara vara för dem som köpt bundlen. typiskt.

Jamen den är ju inte dyr till fullpris heller. Varför tjafsa med att jaga rabatter för någonting som är billigt ändå och man behöver. Visst, hoppar rabatten upp och biter dig i näsan så är det ju bara att tacka - eller köpa två licenser.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-06 17:21
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Jamen den är ju inte dyr till fullpris heller. Varför tjafsa med att jaga rabatter för någonting som är billigt ändå och man behöver. Visst, hoppar rabatten upp och biter dig i näsan så är det ju bara att tacka - eller köpa två licenser.

Det stämmer. Man går inte under av fullpris (är ju inte Adobe-nivå). Det var bara ett påpekande att det rabatterade priset endast gällde de som köpt bundlen, och inget ställningstagande om att invänta rabatterade priser som princip.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-12-07 21:37

TheMacBundles Home

Inga riktiga kändisar i bunten.

Bevaka tråden