Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigt bakgrundsljud (Marseljäsen)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta är skumt. Ibland hör jag högt och tydligt ett bakgrundsljud som låter ungerfär som de första takterna i franska nationalsången(Marseljäsen). Jag antar att det är någon slags reklam i ett safarifönster som ligger och inväntar något eller så är det nåt annat.

Jag har i vilket fall som helst inte lyckats isolera det. Sist det hände hade jag följande program igång: safari, itunes, förhandsvisning, eyetv, appzapper, bamboo dock, keychain.

Trudelutten kom efter att jag växlat från strömmande radio i itunes till musik jag har på hårddisken.

Ljudet låter som det spelas på ett klockspel eller en xylofon. Mig veterligen finns det inget varningsljud i MacosX med den sången ens. Det är bara Purr, Beep, Sosumi etc (det här ljudet är längre än dem)

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-05-06 18:30

Misstänker du att det är ett varningsljud borde det försvinna om du drar ner varningsvolymen till minsta värde i systeminställningar/ljud.

Får kolla på det

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Får kolla på det

...fast jag förstår förstås inte hur ett varningsljud jag inte har kan spelas på det viset. Det finns inte med ibland inställningsbara varningsljud.

1
Bevaka tråden