Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Osynliga processer snor CPU

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problemet började för någon vecka sen, ifall jag startar upp datorn.. INGA program körs liger CPUN på 5-10%.. 30 sec efter att jag har starat datorn går den upp till 60% sen så ligger den stabilt på 60%. Enligt top -o CPU och activity monitor så finns det inga processer som tar upp i närheten av så mycket CPU.

Sökt runt på internet men har inte hittat nånting. Har ej installerat nå drivrutiner till någon annan hårdvara, har ej heller några widgets.. Körde förut med geektool men den krashade stup i kvarten så jag tog bort det för någon dag sen.

Senast redigerat 2010-05-05 11:27

Kan du inte bara bifoga bilden med inlägget, så det blir en thumbnail? Så jobbigt när hela posten "förskjuts" i sidled...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-05 10:53

Prova att skapa en annan användare. Logga ut din användare och se om beteendet finns hos den nya användaren.

Prova att köra kommandot "top" i terminalen. Får du syn på någon annan process där?

Prova kommandot "ps aux" i terminalen. Finns där någon process som dragit mycket CPU-tid (kolumnen TIME)?

Skapa ny användare är redan testat, samma sak.

Top visar exakt samma som Activity monitor som jag skrev i mitt första inlägg.

coreservicesd, lunchd och _windowsServer verkar vara de enda som har hög CPU-tid. Tog ett screenshot på "ps aux"

1
Bevaka tråden