Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

inearlur sökes, creative ep630 elelr nått annat?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-05-03 23:10

Jag har en iphone och en ipod clasic som jag ska köpa nya lurar till....

Jag har ett par porta pro men vill ha ett par in ear-lurar också!
jag har tidigare haft ett par creativ ep 630 som jag varit nöjd med!

nu till frågan, skall jag köpa ett nytt par creative eller finns den nått bättre runt 3-400?

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2010-05-04 08:53

Klipsch Image S2 , In-ear , Hörlurar

Jag garanterar du ej kommer bli missnöjd. Lite högre pris men det är det verkligen värt.

Klipsch S2 och S4 har fått bra betyg. Skrufve skrev om headsetet S4i som jag ANTAR använder samma hörlurar som S4: Test: Klipsch Image S4i – total kontroll och överlägset ljud | Skrufves skrifverier

Edit: Ojdå, såg inte att FnuX hade svarat redan

  • Medlem
  • 2010-05-04 16:03

Jag har sedan många år Creative EP-630 och är mycket nöjd (jag ser ingen skillnad på dem och Sennheisers linknande. Misstänker att de görs i samma frabrik). Ljudet är OK, men vad jag som vårdslös luranvändare gillar bäst är sladdarna i silikon som aldrig knäcks! När Creative släppte EP-630i till iPhone blev jag glad och köpte dem – och blev besviken. Ljudet var samma men sladdarna var i plast. De höll väl i lite mindre än ett år. Så nu används de utan mikrofon/musikkontroll igen.

Jag är också intresserad av bra lurar med mikrofon, men jag hittar antingen bra ljud ELLER silikonsladdar. Var finns båda?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-05-04 16:29

hmm, jag har bestämt mig för att jag vill ha lurar med mic!

jag har några alternativ, vad är bäst och mest prisvärt:?

Klipsch Image S2m 695:-

nocs NS200B in-earphoe Black for iPhone 299:-

v-moda Vibe Duo 399:-

vad tycker ni?

  • Medlem
  • 2010-05-04 16:46

Om någon har silikonsladdar — säg till, så är min jakt också över.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2010-05-04 17:16
Ursprungligen av DrDip:

Om någon har silikonsladdar — säg till, så är min jakt också över.

Ej silikon men både Klipsch s4i och s2m har plast sladdar. Men för att vara lite snäll drog jag rejält hårt i mina nu ( REJÄLT ) och ingenting hände. Jag har även använt mina senaste 6 månaderna utan några som helst problem.

Klipsch har även 2års garanti mot förmodan att något skulle pajja. Toppbetyg överallt också skadar ju inte heller.

Det är min åsikt

  • Medlem
  • 2010-05-04 17:27

Tack för testet, FnuX! Jag brukar somna med mina hörlurar på kvällarna (ovana sedan 20 år) och glappkontakt sker till slut vid hörselsnäckorna. Då kommer mina gamla 630 fram igen som envisas med att vara felfria. Det är trist om hörlurar efter ett par år kostat mer än telefonen

Men jag saknar verkligen musikkontroll/mikrofon så jag lyssnar på tipsen och skaffar ett par Klipsch till dess någon vill ge oss silikonsladdar OCH iPhone-kontroller. Tackar!

Men efterlysningen kvarstår

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-05-04 20:33

nocs NS200B in-earphoe Black for iPhone 299:-

v-moda Vibe Duo 399:-

efter ytterligare ett "ö-råd" är det bara 2 modeller kvar, vilken bör jag välja?

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2010-05-04 20:59

Med tanke på dom kvalitetsproblem V-moda har haft på den modellen och fortfarande har är NOCS mitt tips.

Ursprungligen av flipp_90:

nocs NS200B in-earphoe Black for iPhone 299:-

v-moda Vibe Duo 399:-

efter ytterligare ett "ö-råd" är det bara 2 modeller kvar, vilken bör jag välja?

  • Medlem
  • 2010-05-04 21:17

Nocs utseende och pris passar mig och min förvridna syn på engångslurar (plastsladdar).
Köper imorgon på Inet, Sisjön (de hade 8 i lager).

Tillägg: Nu nöjd NOCS-ägare!

Senast redigerat 2010-05-05 14:52
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-05-06 11:58

nu märker jag att contrillen på mitt apple orginal hedsett inte funkar det heller :S

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-05-06 12:05
Ursprungligen av flipp_90:

nu märker jag att contrillen på mitt apple orginal hedsett inte funkar det heller :S

Antagligen så ligger det fickludd i ditt hörlursuttag.
Mycket vanligt.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-05-06 11:48

Fick mina nocs idag, ljudet är jag nöjd med men min remote funkar inte :S

funkar dem för dig drdip?

Förlåt för eventuell hi-jack av tråden, men i denna djungeln av hörlurar till iPhone med så otroligt många personliga erfarenheter och omdömen, recensioner och liknande, har jag kommit i underfund med att införskaffa ett av följande in-ear-lurar: Creative EP630i eller Nocs NS200B.
Jag har en 3GS om det skulle vara någon skillnad gentemot 3G:n eller något sånt...
...men vilken tycker Ni jag ska införskaffa? Har hört att byggkvaliteten på Nocs:en är meh, dvs att lurarna går sönder efter någon månads bruk, stämmer detta?
Hur är det annars med Creative:n? Snälla, hjälp mig välja rätt lurar!

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2010-05-09 23:48
Ursprungligen av DessitEgol:

Förlåt för eventuell hi-jack av tråden, men i denna djungeln av hörlurar till iPhone med så otroligt många personliga erfarenheter och omdömen, recensioner och liknande, har jag kommit i underfund med att införskaffa ett av följande in-ear-lurar: Creative EP630i eller Nocs NS200B.
Jag har en 3GS om det skulle vara någon skillnad gentemot 3G:n eller något sånt...
...men vilken tycker Ni jag ska införskaffa? Har hört att byggkvaliteten på Nocs:en är meh, dvs att lurarna går sönder efter någon månads bruk, stämmer detta?
Hur är det annars med Creative:n? Snälla, hjälp mig välja rätt lurar!

Har sagt det hundra gånger, men jag kan säga det igen. Klipsch s4i för iPhone. Du får 3-knapps micen med ett par riktigt jävla bra lurar. Det är få tillverkare av hörlurar som fortfarande har inhouse R&D där dom bygger elementen själva, Klipsch är en av dessa. Med 60+ år som världens största tillverkare av Hi-Fi högtalare kan man inte vara dåliga på att göra lurar, och tester har visat detta. Googla lite efter "Klipsch image s4i + review" så finns det en del.

  • Medlem
  • 2010-05-10 14:40

Om du bara väljer mellan nocs (299:- som billigast) och Creative (359:- som billigast) och inte bland högkvalitativa känns nocs som en vinnare för mig både ljud- och kvalitetsmässigt. (Haft båda)

1
Bevaka tråden