Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Specialtecken kraschar Snow Leopard

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Kör Snow Leopard 10.6.3 på min MB och stötte ikväll på en misstänkt bugg som jag lyckats återskapa ett antal gånger; vore intressant om någon mer än jag lyckas med samma bedrift?

Det är inte svårare än att i Finder välja Redigera -> Specialtecken. Pröva sedan att ta tag i fönstret som kommer upp och "skaka" om det d.v.s. dra det upp och ned snabbt över skärmen. Se bara till att ha sparat eventuellt arbete innan; varje gång jag gör detta verkar det som att att SL kraschar och jag loggas in igen med 0 öppna program.

Frågan är om detta verkligen är en bugg eller om jag bara borde starta om datorn... Någon som vill testa?

Det kraschar då inte hos mig. Det är väl bara att starta om och se om det löser problemet.

Inga problem här.

Min beteer sig fortfarande liiite skumt efter en omstart, så jag skall reparera lite behörigheter och dyl och se om det artar sig. Men då vet jag att det inte är något generellt fel iaf.

Tack för att ni tog er tid att testa, och ha en fortsatt trevlig helg!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-05-04 00:48

Inga problem. iMac 24" (iMac9,1), 3.06 GHz, ATI Radeon HD 4850.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-05-04 07:28
Ursprungligen av Converge:

Det är inte svårare än att i Finder välja Redigera -> Specialtecken. Pröva sedan att ta tag i fönstret som kommer upp och "skaka" om det d.v.s. dra det upp och ned snabbt över skärmen. Se bara till att ha sparat eventuellt arbete innan; varje gång jag gör detta verkar det som att att SL kraschar och jag loggas in igen med 0 öppna program.

På din beskrivning låter det som att Finder eller något ditåt kraschar, men inte Snow Leopard (operativsystemet). Då skulle du få den världsberömda svarta skärmen (kernel panic).

Och så har även jag testat om specialteckenfönstret gör att något spårar ur. Men här händer det inget på en MacBook Air Rev A. Skulle ju kunna vara något haxie eller liknande som du kör och look-and-feel etc som inte fungerar bra med Snow Leopard (10.6.3).

1
Bevaka tråden