Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Retail Stores i USA håller stängt 1 timme idag inför lanseringen av iPad 3G

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag klockan 17.00 lanseras iPad Wi-Fi + 3G i Apples amerikanska butiker. Inför lanseringen håller Apple samtliga 220 st. butiker stängda mellan 16.00 och 17.00. Till och med flaggskeppsbutiken på Fifth Ave. i NYC som vanligtvis har öppet 24/7, 365 dagar om året, håller stängt. Detta har ej hänt vid tidigare lanseringar av ex. IPhone och iPad.

Frågan är varför Apple har valt en ganska udda tid att lansera produkten på?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-04-30 08:17

För att folk på vägen hem från jobbet ska köpa sin iPad Wi-Fi + 3G...? Det roliga hade varit om dom i sin lansering hade sagt att

Citat:

vi tänker på dig som chef extra mycket idag - därför får dina anställda inte gå ut på en extra lång lunch utan måste vänta tills att arbetsdagen är slut.

Kanske.

Är det lokala tider som gäller? Dvs: alla butiker är stängda 16-17 lokal tid? Eller 16-17 New York tid?

Ursprungligen av BlackSmp:

Är det lokala tider som gäller? Dvs: alla butiker är stängda 16-17 lokal tid? Eller 16-17 New York tid?

Det är lokal tid.

Det står samma text på t.ex butikerna i San Francisco:
"The store will be closed from 4:00 to 5:00 p.m. on Friday, April 30, to prepare for the arrival of iPad with Wi-Fi + 3G."

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-04-30 17:31

Då kan man kasta sig mellan butikerna och vara med på lanseringen flera gånger. I alla fall om man får låna Jobs privatjet

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-04-30 21:48

Snackade med personalen i butiken på fifth igår och enligt dem så kommer man att tillåta max 2 iPads per person (som förra gången antar jag). Jag kommer att vara där kl 17.00 och hoppas på att få tag på en 3G version.

Jag var på Apple Store Soho vid 17.30. Det var 10 min kö bara och vi köpte 4 st. Det är mycket riktigt limit på 2 per person. Nå, det blir en räd till i morgon, det verkar finnas gott om 32 och 64 giggare. Den minsta versionen tog slut snabbt.

1
Bevaka tråden