Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det bästa nyhetsbrevsprogrammet?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-04-29 16:39

Hej alla goa och glada,

Funderar på att skaffa ett "nyhetsbrevsprogram" till företaget. Alltså ett verktyg som enkelt hanterar databaser med epostadresser, feedback och anpassning till olika email program. Det finns ett tiotal på marknaden, men vilket skall man välja? Vilket är bäst och mest prisvärt? Någon som har några erfarenheter?

Jag har tittat på bland annat "Apsis Newsletter Pro", MailEasy och Sitoos program.

Alltid tacksam för era svar!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-29 23:46

http://www.99.se/internet-bredband/249451-mailprogram-foer-nyhetsbrev-html.html

Läs gärna inlägg #8 i den tråden. Jag skulle säga att webbtjänst är rätt väg.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-04-30 08:32

Alltså:

"Då tycker jag faktiskt att du är korkad

Då jag inte har någon aning om hur MÅNGA mail du skickar eller till VEM så kan jag inte svara vad som är bäst för dig, men ett par tips på vägen:

1.) Att lyckas skicka många mail till hotmail utan att vara certificerade av MS går inte - 99% av alla fallen kommer mailen antagligen inte fram, eller hamnar i spamlådan oavsett vad mailet innehåller.

2.) Att skicka många mail från en egen server tar både kraft och bandbredd. Dessutom kan du, om du har otur bli blacklistad.

3.) Att hantera studsar (hårda / mjuka) kräver oftast bra programvara. Det räcker inte med sendmail, postftix etc. utan du behöver ett program som läser av alla felmail och bestämmer vad du vill göra med dom."

Men vilket program hanterar detta?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-30 08:58

Jag använder webbtjänsten MailChimp och är väldigt nöjd. Annars har jag hört gott om Campaign Monitor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-30 09:10

Jahve, word på det - har även använt Apsis - men det finns ingen som helt anledning att betala det det kostar. Det enklaste är att ta Camapig Momnitor, som är enkelt att sätta upp, enkelt att hantera - och kostar några få dollar/kampanj

MailChimp är också bra, men jag har ingen direkt erfarenhet av det.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-04-30 17:05

då provar jag campaign monitor! tack för svaren!

1
Bevaka tråden