Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betanyckel till Starcraft 2 vid förbokning

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-28 23:12

hittade ingen tråd om detta så tänkte om någon är intresserad så får man Starcraft 2 betanyckel när man förbokar på tex webhallen. DOCK så har dom ännu inte öppnat Mac-betan utan det är bara PCklienten som finns för nerladdning än så länge.

whaaaa kommer bli insane! Blir en stor mängd cola och chips... Sattsar på att lägga på mig 50kg under 1 vecka när väl starcraft 2 kommit ut

hihi ne skämt o sido. Tack för tipset, ser fram emot OSX beta nyckeln.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-04-29 07:18

Från deras twitter idag: The #SC2 Mac beta client is now available for testing on North American servers. Coming soon to additional regions! Welcome to Battle.net

Så snart kommer det en Macklient för oss i Europa med skulle jag gissa på

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-04-29 12:33

när jag loggar in på mitt battle.net konto (jag har beta key och bootcampad PC-klient) har jag ett val att download mac client. Verkar som den kommit till EU redan. Dock får jag ett felmeddelande när jag försöker ta hem den.... Kanske överbelastat eller så.

Borde väl gå att ladda hem båda klienterna på samma nyckel liksom, eller hur? Dvs jag ska väl inte behöva en till key för att köra det på min mac.

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-04-29 12:46

Oj hehe, jag kollade igen. Det står ju Mac Client (US), inte UK...sry. Klart det inte går att ladda hem den...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-05-05 14:31

Och nu kan man ladda ner StarCraft2 Macklient för EU

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-05 14:58

Såg det jag med, jävlar vad gött! Undra om man märker någon prestationsskillnad när man kör det i OSX jämfört med Win XP?

Blir intressant att se!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-05-05 15:10
Ursprungligen av Abbath:

Såg det jag med, jävlar vad gött! Undra om man märker någon prestationsskillnad när man kör det i OSX jämfört med Win XP?

Blir intressant att se!

Spontant så lever väl OpenGL mer nativt i MacOSX än i Win Vista/7 nuförtiden (har för mig att det pratades om att OpenGL skulle "pipeas" genom DirectX, precis som DX "pipeas" genom Cider så att säga) och det kanske kan göra sitt. Eller så har de byggt spelet med båda teknikerna i åtanke (var väl ett tag sen som spel egentligen byggdes både för OpenGL och D3D, numer kör väl de flesta allt igenom D3D känns det som) och får det optimerat per plattform. Vem vet

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-05 20:52

Tyvärr kräver det mer i OSX, många många posts på battle.net forumet som bekräftar... Jag ligger stadigt på 40-45 fps i Win XP och med samma inställningar ca 25-27 fps i OSX... Segt... Får hoppas blizzard håller på optar en del då osx-klienten är relativt ny!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-07 21:25
Ursprungligen av Drakfot:

Och nu kan man ladda ner StarCraft2 Macklient för EU

Cool

Ska ladda ner och testa på min nya iMac 21.5" 9400 och se hur pass det går att lira den. Uppdaterar sen.

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-05-07 10:38

Jag har inte hunnit spela det så mycket i Mac OS än, har inte märkt någon prestandaskillnad. Dock har grafiksettings satts mycket lägre automatiskt i OSX än vad det var i XP. Så ja nog verkar det vara mer krävande i OSX

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-07 10:51

Måste man "köpa" liret på battlenet för att få Betan? Alltså jag kan inte typ förbeställa på Filmer, Spel, Musik-DVD & Posters & Prylar - Discshop.se eller något sådant?

Vill gärna ha fysisk skiva, därför jag undrar.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-05-07 11:11
Ursprungligen av Kajan:

Måste man "köpa" liret på battlenet för att få Betan? Alltså jag kan inte typ förbeställa på Filmer, Spel, Musik-DVD & Posters & Prylar - Discshop.se eller något sådant?

Vill gärna ha fysisk skiva, därför jag undrar.

Jag förhandsbokade Collector's Edition på Webhallen och fick en kod därigenom. Det kvittar om man bokar CE eller vanliga, men jag tror de har slut på nycklar just nu, men du kan alltid ringa och kolla med dem. Annars kanske Game har några kvar, kan inte säga säkert dock.

Edit:
Om ni känner för att lägga till mig så sök på Drakky.drakhe

Hade en förhandsbokning sedan tidigare hos den lokala Game-butiken, ringde dem när jag läste tråden här och fick en betanyckel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-07 22:18

Körde allt på lågt och med högsta upplösning och det flöt på. Går säkert att höja några inställningar iaf. Segt att det bara finns multiplayer nu, fick rejält med smisk första matchen.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-05-11 21:42

Någon som har en ny Macbook Pro som kan skvallra om det flyter bra?

Jag upplever lagg på min Macbook Pro, sista gen innan unibody.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-05-11 23:54
Ursprungligen av 2mkr:

Någon som har en ny Macbook Pro som kan skvallra om det flyter bra?

Jag upplever lagg på min Macbook Pro, sista gen innan unibody.

Än så länge har det flytit på bra för min del iaf. Kommer inte ihåg alla exakta inställningar, men har för mig att jag ställt in det på medium. Snyggt som tusan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-11 23:20

FIck kod igår från Discshop. Har tyvärr inte lyckats få igång det på min iMac core 2 duo.

När jag startar det så ser man en mindre ruta som är blå sen blir hela skärmen svart, sen visas skrivbordet fast i en annan upplösning, sen tillbaka till normal upplösning på skrivbordet och då med en fel logg Misstänker någon form av problem med upplösning eller något.

Flyter på bra på min PC dock

Betanyckel hos Gamestop oxå.

Wohoo, tack för tipset att det kommit till EU idag!
Förbokade på game för flera månader sedan och sprang ner igår och bad om nyckel. Väldigt bra timing får jag säga
Undrar hur det kommer flyta på min 2008 MBP, återkommer med resultat

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-05-13 23:57
Ursprungligen av Andreas Th:

Wohoo, tack för tipset att det kommit till EU idag!

IDag? Jag skrev om det den 2010-05-05

Fungerade det bra på datorn din?

Ursprungligen av Drakfot:

IDag? Jag skrev om det den 2010-05-05 (se några poster längre upp)

Fungerade det bra på datorn din?

Haha oj, sorry!
Jag är för upphetsad för att tänka klart... Nej men jag vet inte vad som hände där, jag är lite tankspridd.
Håller på att ladda ner, går inte riktigt lika snabbt som att tanka portal via steam om man säger som så

Tack för tipset i vilket fall som helst!

edit:
Damn, höll ut länge och väntade på nedladdning, installation och uppdatering bara för att välkomnas med "servers are down for maintanence, or no internet connection". Blä. Nåväl, det finns fler lediga dagar i framtiden!

Senast redigerat 2010-05-14 02:34
1
Bevaka tråden