Lacie Rugged?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-28 16:02

En lite fråga, rugged diskarna som Lacie har. På vilket sätt är de tuffare? Är det bara skalet som håller bättre eller är det så att disken i också håller bättre om man tappar den i golvet?

Saxat från Lacie:
"MIL-Compliant
When you see this phrase associated with a LaCie product, you can be sure that you’ll be purchasing one of the sturdiest, toughest products on the market. MIL-STD-810 are a series of standards from the United States Army’s Developmental Test Command, that test how well a specific device performs when placed under stress or extreme conditions. "
Någon som vet?

Själva hårddisken är nog standard (annars skulle de skryta med det i marknadsföringen tror jag) men eftersom den är upphängd i gummikuddar håller den bättre vid fall än vad motsvarande disk inskruvad i ett normalt chassi skulle göra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-28 16:18
Ursprungligen av M. Sundbom:

Själva hårddisken är nog standard (annars skulle de skryta med det i marknadsföringen tror jag) men eftersom den är upphängd i gummikuddar håller den bättre vid fall än vad motsvarande disk inskruvad i ett normalt chassi skulle göra.

Samtidigt, man tappar väl aldrig en sådan disk när den är igång och det är väl då en disk är känslig? Är den avstängd är väl läshuvudet alltid säkert parkerat?

Ursprungligen av acke:

... Är den avstängd är väl läshuvudet alltid säkert parkerat?

Jo förvisso, men bara till en viss gräns. Rugged-serien flyttar fram (upp?) den gränsen antar jag (min budget tillåter inga egna tester )

1
Bevaka tråden