Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låtar funkar trots avauktorisering

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-04-27 21:32

Ställde denna fråga i en annan diskussion, men insåg att den diskussionen var två år gammal och jag vet ej om jag får svar där. Dessutom har jag sökt, letat, googlat och dammsugat efter svar, men hittar inget. Så nu ställer jag frågan igen här:

Jag tänker sälja min Powerbook G4 och skulle just avauktorisera iTunes. Men vad händer, jo, när jag klickar i "Avauktorisera dator" så dyker det upp en ruta där det står att "Datorn har inte auktoriserats....osv." Men va f-n! Jag har ju köpt flera låtar på denna dator och de går att spela upp. Gör jag någor fel? Hur ska jag göra? HJÄLP!!

Det var ett par år sedan som Apple slutade använda digital restrictions management på musik i iTunes, så är de inköpta därefter så behöver man inte hålla på med auktorisering. Kan det vara så enkelt?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-04-27 22:07

Menar du att jag får ha låtarna på fler än fem datorer/ipods samtidigt? Eller det här kanske inte hänger ihop med vartannat? eller?

Är de inköpta efter att Apple slutade lägga drm på musik så kan du ha dem på hur många datorer/iPods/telefoner som helst. Det finns ingen som helst teknisk kontroll över vad du gör med dem.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-29 11:58
Ursprungligen av Marcus K:

Det finns ingen som helst teknisk kontroll över vad du gör med dem.

Well, nej, det finns inget som begränsar vad du kan göra med dem, men ditt itunes-användarnamn finns lagrat i filen, så hamnar de 'ute på stan' så kan man lätt se vem de kommer ifrån.
Tänkte att det kan vara bra att veta

1
Bevaka tråden