Garantireparationer

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-13 11:24

Hej

Har en fråga till er som servar Apples datorer. Tar ni emot garantijobb från kunder som ej köpt dator från er?

Vi får ofta samtal från kunder som blivit neckade service hos en konkurrent här i malmö, pga att dom köpt datorn hos tex Applestore.

Vi tar iaf emot alla Macar.

• Medlem
  • 2003-08-13 12:58

Låter supermysko, måste vara ett misstförstånd. Både MacSupport och Connection tar emot garantiuppdrag oavsett var datorn är köpt. Däremot måste kunden ha fakturakopia (kvitto) med sig om datorn inte är köpt här, men det är väl ganska solklart. En del konkurrenter tar rätt bra betalt för att ta fram en bortslarvad fakturakopia, vilket jag tycker är rätt...B. Service var ordet.

• Oregistrerad
  • 2003-08-13 13:01

På LAN-Master AB tar vi självklart emot garantijobb oavsett var den är köpt...

Det är väl klart att man fixar garantireparationer, var än datorn är köpt. Tänk om man köper en Volvo i Göteborg, bosätter sig i Sundsvall och får veta att man måste köra bilen till Göteborg för att få den lagad. Hur glad skulle man bli då?

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-13 16:17

Ahh, då får man hoppas detta helt enkelt var nån sorts missförsstånd. Kunder kan röra till det

• Oregistrerad
  • 2003-08-13 17:04

Vi tar emot alla garantijobb och reparationer. Dålig affär dock. Apple smygsänker ersättningen hela tiden. iBook värsta exemplet. Byta hårddisk tar 1h45min och för det får man 520:-.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
Vi tar emot alla garantijobb och reparationer. Dålig affär dock. Apple smygsänker ersättningen hela tiden. iBook värsta exemplet. Byta hårddisk tar 1h45min och för det får man 520:-.

Är iBook så horribel att meka med?

• Oregistrerad
  • 2003-08-13 20:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Mellander
Är iBook så horribel att meka med?

Kan du tänka dig!
Det är dessutom alltid fattiga studenter med gråten i halsen som vill ha dem reparerade billigt. Vad gör man? Skinna dem på resten av studiemedlen?

Det enda som är värre är att byta Bluetoothmodulen i en PBG4 12". Där snackar vi om att riva hela datorn.

1
Bevaka tråden