Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xbox Live vs Netgear 3300

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har snart suttit i 6 timmar och dragit i trådar för att lösa mitt problem.

Mitt Xbox Live har börjat tjaffsa sedan två dagar tillbaka. Jag har haft samma utrustning i 1 år bortsett från min nya iMac 27". Jag har alltså inte ändrat något.

Men numera kommer jag inte in på Xbox Live. Supporten på Microsoft har varit tillmötesgående, men kunde inte lösa problemet. Felmeddelandet lyder att jag har en internetuppkoppling - men kan inte ansluta till Live.

Alla portar är upplåsta numera, men det fungerade finfint förut utan Live. Nu ikväll kom jag in på LIVE när jag stängde av min dator (?!).

Tidigare idag gick det att ansluta förbi routern, alltså från väggen till Xbox - men nu säger den att jag har något fel på MTU - som ska vara högre än 1300 något.

Jag har pratat med Netgear, även dom har bra support men kunde inte lösa problemet.

Jag ringde Blixtvik, min leverantör av bredband. Dom visste inte ens vad MTU var för något...

Tips någon?

Liten update. Nu kör jag uppkollat direkt från väggen in i datorn. Passade på att testa om Blixtvik blockat några viktiga portar, typ 21 och 80.

När jag kör testerna (har testat två siter) så får jag negativt reslutat. Enligt dessa sidor är portarna låsta - inklusive port 3074 som används för Xbox LIVE.

Är det trovärdiga tester? Finns det några andra sätt att testa?

Sidorna jag testat på:

Open Port Check Tool - Test Port Forwarding on Your Router
Open Port Check Tool

Mvh

1
Bevaka tråden