Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Front Row och bildskärmar.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MacBook med Snow Leopard och en helt vanlig TV som jag brukar koppla ihop med en mini-DVI till videoadapter-kontakt. Jag har tre frågor om detta.

1. Jag vet att man kan koppla ihop datorn och TVn och ställa in allt så att man får två olika bilder (en i datorn och en TVn, som ett brett skrivbord). Kan man ställa in så att man får Front Row i TVn och fortfarande kan använda datorn, eller öppnas Front Row alltid i datorn?

2. När jag använder datorn och TVn tillsammans och till exempel Front Row eller QuickTime i fullskärm ser allt bra ut på TVn, men på datorn blir det ett konstigt statiskt linjärt mönster. Det fortsätter om jag stänger av programmet men när jag plockar ur mini-DVI-kontakten så blir allt bra. Vad kan man göra åt detta?

3. När jag använt Front Row (även utan extra bildskärm) och sedan stängt av det börjar fläkten gå igång på högvarv. Aktivitetskontrollen säger att programmet inte är avstängt och jag får stänga av det igen genom Aktivitetskontrollen. Då blir allt bra och fläkten lugnar ner sig. Jag har förstått att detta händer med Snow Leopard och Front Row, men finns det något man kan göra åt det.

Tack för all framtida hjälp!
/Erik

Den här tråden tar upp ditt första problem och mig veterligt har inget förändrats sedan dess. Dina andra frågor kan jag tyärr inte hjälpa till med.

http://www.99.se/ibook-macbook-macbook-air/238130-front-row-pa-extern-skaerm.html

1
Bevaka tråden