Garanti i Sverige på USA-köpt iMac?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2010-04-22 12:24

Hej!

Jag funderar över att köpa en imac i USA. Det jag har förstått är att garantin gäller endast hos amerikanska apple återförsäljare. Men om jag köper en AppleCare Protection Plan så står det att man har global reparationsservice. Så frågan är om jag köper en iMac plus AppleCare i USA kan jag gå till en svensk återförsäljare och använda garantin?

Tack på förhand

• Medlem
  • Norrköping
  • 2010-04-22 12:34

Hmm... har inte Apple world wide garanti även utan Apple Care?
Jag är nästan säker på det.

Jo, Apple har världsvid garanti på allt utom iPhone.

Har förtydligat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-07 19:38
Ursprungligen av Capeman:

Jo, Apple har världsvid garanti på allt utom iPhone.

Det är lite lätt ironiskt att iPhonen är den enda produkt som saknar världsgaranti... inte den minst mobila produkten direkt (om man bortser från roaming och annat otyg förstås).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-22 13:00

OT: Jag är bara nyfiken, vilken modell och hur får du med dig den hem? (den bör ju vara känsligare än Mac Pro vars flygfrakt det talats om i tidigare trådar)

• Medlem
  • Alingsås
  • 2010-04-22 22:28

Jag har insett att Imac 27" kartongen är ganska stor. Det är min far som skall över till New York och han kan då hämta upp den där och ta med den hem på något sett, har inte tänkt över det noga.
Det var en väldigt glad överraskning ifall det även är världsomfattande garanti på imac. Det jag har läst är att alla bärbara el artiklar har världsomfattande garanti så som macbook, macbook pro. Men det är kanske bäst att höra med den lokala apple återförsäljaren här i Sverige.
Ps. Har full förståelse för bytet av rubriken är ny på det här

• Medlem
  • Höganäs
  • 2010-04-24 23:11

Vad ska man satsa på för sätt att ta in sin dator från USA till Sverige? Kan man lägga en hel Macbooklåda i botten av det incheckade bagaget eller ska man packa upp datorn och lägga lådan i det incheckade?

Min kusin ska ta in datorn, och ser helst att han inte meckar för mycket med den

Ursprungligen av kappy:

Vad ska man satsa på för sätt att ta in sin dator från USA till Sverige?

Den här tråden handlar om garantier. Det finns andra trådar där man pratar om hur det funkar att köpa utomlands. Jag föreslår att du letar upp en sådan tråd, och ställer din fråga där i stället.

/Mod

• Medlem
  • Alingsås
  • 2010-04-25 18:44

Hej igen!
Jag undrar egentligen om det är någon som har en länk där apple skriver att imac har världsgaranti. Jag har letat ett tag nu men har inte hittat något bra.

Ursprungligen av luciell:

...en länk där apple skriver att imac har världsgaranti...

Hittar inget på Apples hemsida. Men jag hittade den här artikeln:
AppleInsider | Apple now offers global warranty on all computer systems

Men det allra enklaste är väl att ringa till Apple och fråga.

Min iPhone 2G som jag köpte vid lanseringen gick sönder under första garanti året. Skickade den till min amerikanska kompis som var snäll nog och lämnade in den. Fick den lagad helt gratis. (och hade inte ens aktiverat AT&T sim-koret. Var ett tag sen.. men ändå!

• Medlem
  • Alingsås
  • 2010-04-25 23:23

Det är nog lättast att kontakta apple, även fråga innan man köper för att vara säker.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2010-05-07 18:24

Bara för att få ett avslut på tråden så har jag kollat med macforum som säger att världsgaranti gäller på alla deras datorer.

1
Bevaka tråden