Köpa PowerMac G4 och skärm

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-08-13 10:05

Hej!
Efter att ha suttit hos min kompis iMac (så ofta jag kan) käns det som om man skulle vilja köpa en liten fantastisk mac själv. Jag har funderat på en PowerMac G4 men jag vet inte vilken modell jag ska välja, är det tex. värt att betala 2000 kronor mer för att få dubbelt så snabb processor eller har ramen mer betydelse...

---------------------------------------

PowerMac G4 2 x 1,25 GHz (utgående) 14993 kr
256MB
80GB
CD-RW/DVD
Radeon 9000 Pro
FireWire 800
2000 kr mer för dubbla 1,25 Ghz, är det värt det?

PowerMac G4 1,25 Ghz (nya modellen) 12993 kr
256MB
80GB
CD-RW/DVD
Radeon 9000 Pro
FireWire 800
Det är inte mycket som skiljer denna och den med dubbla mer än Ghz och att denna kan starta i OS 9

PowerMac G4 1 Ghz (utgånde) 11243 kr
256MB
60GB
CD-RW/DVD
GeForce 4MX
FireWire 800
Är det värt att spara 1750 kr på att köpa denna istället för 1.25 Ghz datorn

---------------------------------------

Sen har vi ju skärmen då! När jag har köpt datorn har jag inte så mycket kvar till skärmen, men jag vill ändå inte ha en ful "pcgrå" skärm på skriv bordet! Har ni några tips på skärmar som är snygga tillsammans med en PowerMac?Jag har tittat lite på Formac Gallery 17, men den kostar lite så har ni en begangnad Formac eller någon annan snygg skärm ni vill sälja så maila mig.

Snälla ge mig alla tips ni kan / Samuel Johansson

2000 kr för dubbla processorer är väldigt värt det, enligt mig. Jag skulle lätt betala det dubbla för den underbara frihet som två processorer och äkta multitasking ger. Därmed inte sagt en de två singelprocessoriga alternativen är direkt långsamma, du lär klara dig vad du än väljer.

1
Bevaka tråden